Anbefalte innlegg

Solgte for et års tid siden en Golf gti 16v 87 mod med ABS som ikke virket, bilen var da eu godkjent. Når nye eier skulle godkjenne bilen fikk han 2'er feil på ABS'n. Han har sjekket litt rund forbi, og fått beskjed om at ABS'n må virke!

Så spørsmålet er da stemmer dette, og hva pleier å være feil med abs'n på en så gammel golf?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min gamle 200 fikk jeg godkjent bilen uten at abs fungerte. Nå skal det innrømmes at jeg nappa ut lampa i dashen så den ikke lyste. Var aldri noen spørsmål, men jeg tror kanskje at dette er alt etter hvem som utfører kontrollen. Det er godt mulig at montert sikkerhetsutstyr må fungere så lenge det er montert.

Potensielle feil:

- Gåen føler på hjulnav

- Tannkrans på drivknute er så full av dritt at føleren ikke greier å lage signal

- Styreenheten er konka

- ABS-motoren fungerer ikke

 

Av ting som kan sjekkes lett er jo dritt på tannkransene og selve følerene. Følerene kan måles med et oscilliskop eller evt kanskje et multimeter med frekvensmåler. De skal gi et jevnt signal når hjulet snurrer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg røska ut ABSen på min Golf 2 sammens med A/C'en. Lurer litt på hvorfor jeg gjorde det nå, men jeg har såfall deler til salgs!

 

Alt utenom sensorene. 1000kr!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vist han skulle få godkjent uten abs så måtte han bygge om til bremser uten abs, hva vil egentlig det si?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

montere vakuumstyrt bremseservo istedet. Blir en del ledninger til overs også da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vist han skulle få godkjent uten abs så måtte han bygge om til bremser uten abs, hva vil egentlig det si?

 

Du tar enkelt å greit vekk alle komponenter som har med ABS-systemet å gjøre. I tillegg til følere og abs-styreenhet (som for såvidt kan henge igjen om man ikke gidder å ta de vekk) må bremsekraftforsterkeren og bremsemastersylinderen byttes til typen uten ABS. Bremserør som evt blir for korte/lange må tilpasses til å passe den nye bremsemasteren

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.