Anbefalte innlegg

Har mistet lyset i instrumentene på min s2 avant:confused:, noen som har kobligsskjema fra lysbryter og kontaktene bak på instrumentet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter en 10'r på defekt bryter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter en 10'r på defekt bryter.

Da skylder du meg en tier: smil :, for den er byttet. Burde kanskje skrevet det i tråden også. Har også prøvd instrumentene i en annen bil også, så det må være ledningsbrudd eller om det er et rele eller noe som lurer meg et sted.:oppgitt:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med potmetret du justerer lysstyrken med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak på instrument panelet har du en resistor som sitter med to stjerneskruer.. Prøv å stramme denne, det hjalp på min gamle 80 da lyset slukket i intrumentene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak på instrument panelet har du en resistor som sitter med to stjerneskruer.. Prøv å stramme denne, det hjalp på min gamle 80 da lyset slukket i intrumentene.

Har ohmet dimmeren og den var iorden. Har også prøvd instrumentene i en annen bil og de virker der, men ikke i min. Lurer bare på hvilken farge det er på ledningen som går fra lysbryteren og til instrumentene og om den går direkte eller om den er innom en eller annen duppeditt som kanskje har tatt kvelden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, da misforsto jeg, trodde nemlig det ikke virket selv når du prøvde i en annen bil.. Fargen kan jeg desverre ikke hjelpe deg med, haynes elektronikk oversikt er rimelig gresk for meg :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke en 5a sikring som går til instrument å noe annet småtteri..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke en 5a sikring som går til instrument å noe annet småtteri..

Går den kun til instrumentene og sitter den i sikringsboksen eller under dashen et sted?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er så lenge siden at det husker jeg ikke.. er nesten sikker på at den er i sikringsboksen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er så lenge siden at det husker jeg ikke.. er nesten sikker på at den er i sikringsboksen.

Oki, men den går vel til noe mer også. Skal kikke litt mer på det imorra, kaskje det kommer noen lyse ideer da.: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er sikringen så er det sikring nr. 12 om jeg ikke husker helt feil.. Den er på 10A og går også til hanskerom og takbelysning, som om disse fungerer er det nok ikke sikringen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt annet virker er bare lyset i hele instrumenbordet og tilleggsinstrumentene og klimaen fjusker også litt. Men det henger vel sammen mye av det der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp.. fant det ut.. måtte ut i garasjen å ta ut sikringer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det henger nok sammen ja.. Vet ikke helt med klimaen, men med vanlig varme ( vribrytere ) går dette på samme, så er ikke umulig det henger i hop nei.. Du får ha lykke til i alle fall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for det, begynner å bli litt opgitt. Får ta det imorra når en begynner med nytt friskt mot.: rb :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får holde oss oppdatert da, sikkert flere som opplever samme "strulet" som deg.. Er ikke akkurat en sjelden feil på litt "eldre" Audier dette desverre, det er en grunn til at jeg vet hvilken sikring som er til instrumentbelysning, for å si det sånn ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp.. håper du finner ut av det.. om du trenger deler så har jeg et nesten komplett s2 instrument+ masse andre instrument deler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal nok gjøre det. Har en 94 A80 og en 87 A90, har aldri vært noe tull med det elektriske på de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

raskeste måte og fikse dette på er vel og kjøpe plasma skiver vell???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå gir jeg snart opp:opgitt:, leter og leter men finner ikke noen feil. Er det ikke noen der ute som har litt peiling på bilelektisk? Har funnet en grå ledning med blå stripe som går igjen i lys i sigaretttenner, de tre tilleggsinstrumentene, inn på stereoen. Den ledningen går også inn på den gule kontakten på instrumentene, men lurer på hvilken ledning som kommer fra lysbryteren med strømmen inn på den gule pluggen. :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.