Anbefalte innlegg

Har en Coupe som jeg har fikset en lekkasje i flensen mot katalysatoren.

Det var en ring i mellom flensene som virker slik som en pakning mellom eksos rørene for å holde det tett.

 

Grunnen til at jeg fikset nye bolter i eksosen var fordi de gamle skruene som holdt flensene mot hverandre og tettet eksosen,var så å si rusta vekk etc.

Så dette gjorde slik at den pakningen mellom rørene var løs.Så det skranglet og lakk der,fordi boltene ikke var stramme nok lengre til å holde rørene godt nok sammen.Byttet alle tre boltene og muttere.Så nå er den lekken tettet,men det rare er at det sperrer fortsatt på girene når jeg drar den ut og draget er ikke blitt noe bedre enn før.Trodde kanskje det var pga lekkasjen mellom flensene, som ga feil måling fra lamdasonden i kat`en som gjorde at bilen sperret på girene.

Skulle trodd det skulle virke bedre med målingene nå som det er tett der.Kan det hende at lamda`en er gåen eller gir feil måling fortsatt.Tror den lekkasjen har vært der en stund.Går det ann å koble ut lamda`en og se om det hjelper noe og se om den må byttes eller noe slikt?

Har også lagt merke til at det tikker en del i bilen etter en stund,Har ikke hatt noen store problem med tikking før,kan det komme pga vær forandringer som gjør noe med at olja blir tykkere e.l?

Takker for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.