Dørlåsen defekt på Golf IV, noen med tips?

Anbefalte innlegg

De siste dagene har låsen på førerdøra vært kranglete og tung å dra rundt.

Idag ble den plutselig veldig lett å vri rundt, og låser nå ikke opp bilen lenger : mad : Hva pleier det å være som ryker? Selve låssylinderen eller stag o.lign?

Må vel ratt demontere hele døra for å fikse dette eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som låssylinderen som er defekt.

Dette er et kjent problem. Men muligens dette faller innenfor garanti da det er utvidet garantisak på dørlåser o.l... Ville sjekket opp dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 5 års garanti på dørlåser til vw.

Fikk byttet dette rett før garantien gikk ut.

Ser at du har en 99 mod og da er jeg redd det er for sent.

Men de går jo an å høre med verkstedet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er registrert i 98`, og Møller ville ikke gi meg garanti på dette..

Heldigvis har jeg en god kompis som er mekaniker, og kan bygge opp en ny universal låsesylinder til meg :) Får bare håpe det er den som er gåen, og at vi slipper å pelle fra hverandre hele døra. Takker for innspill!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den låssylinderen er jo bare å bytte, tar ett par minutter. Er en plugg bak på døra i høyde med låsen, inni der er det en skrue, som du skrur opp endel. Denne skruen dreier skiven som holder låssylinderen, og så vil du få ut denne når du har skrudd nok.

Ikke skru for langt...da faller det av noen deler.

 

Men må bestille ny sylinder da, koster vel noen hundre kroner og tar litt tid, men da får du en sylinder som passer nøkkelen.

 

Er vel ett generelt tips å smør så fort en merker at ting lugger. Må smøre opp min lås en gang i mnd fordi den lugger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.