Anbefalte innlegg

Er ikke bensintanken på 80 liter på S4`en?

Når jeg kjører til måleren er nesten på bunn, og de piper å står i i instrumentpanelet at jeg må fylle bensin, får jeg bare på 65-68 liter på tanken.

Et det sånn at når den piper og bensinpumpeikonet instrumentpanelet kommer opp at jeg har over 10 liter igjen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke bensintanken på 80 liter på S4`en?

Når jeg kjører til måleren er nesten på bunn, og de piper å står i i instrumentpanelet at jeg må fylle bensin, får jeg bare på 65-68 liter på tanken.

Et det sånn at når den piper og bensinpumpeikonet instrumentpanelet kommer opp at jeg har over 10 liter igjen?

 

Har faktisk lurt litt på dette selv. Bruker liksom å kjøre til bensinlampa/bensinpumpeikonet har lyst i noen få mil. Dvs. nesten når avstanden til fyllinga (i.flg. computeren) er nesten på L (low).

 

Har liksom aldri gidda å sjekka det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumpeikonet kommer opp når du har esitmert 100 km igjen å kjøre mener jeg? Eller var det 50 km?

 

Kjørte bilen min tom i et eksperiment en gang til jeg ikke fikk start. Fikk på 74 liter da om jeg ikke husker feil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ta me meg ein 5-literskanne med bensin en dag å kjøre til det stopper. Og se å mye bensin jeg får på.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være ubehagelig for pumpa di å kjøre den tom, men det er jo så, skal være 80 liters tank ivertfall:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøre til den begynner å fuske da! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye vranglære her =)

 

Alarmen kommer på mengde, ikke på resterende kjørelengde. Skal pipe på ca. 10 liter. Tanken på Quattro C4 er 75 liter. 80 på FWD.

 

Kjørecomputeren begynner også å bytte over til resterende lengde og blinke etterhvert, men har ikke helt skjønt hva kriteriene er der. Typisk blinker det på 50 km og 20km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står da vitterlig 80 liter i instruksjonsboken min? (S4)

Har i hvertfall selv fylt 79 liter en gang jeg dro det ut litt, og en annen gang gikk den tom (fikk bare fusking og feilkode 'fuel adaptation not met' dvs. for mager blanding.. :P) men da kjørte jeg litt før jeg fylte 78 liter (+reservekanna) så jeg har ikke helt riktig størrelse..

Fyller jeg når tanksymbolet tennes, får jeg på ca. 68 liter, så jeg tipper 'reserven' er på 10 liter, dvs. 70+10 liters tank. (+ litt i røret etc.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fatter ikke hvor jeg har det fra, men sikker på at jeg har lest om 5 liters forskjell på FWD og Quattro. Kan det være 85 liter på FWD da? På tide å våkne Spangen! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står at det er 80 liter hos meg og.

Min blinker først på 50km, så 40km, så 30km så "L"

Litt etter det kommer bensinikonet opp og et pip i intrumentpanelet.

Fyller jeg bensin da, får jeg bare på oppimot 70 liter.

Da må det være 10 liter igjen da når den piper.... eller no :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står at det er 80 liter hos meg og.

Min blinker først på 50km, så 40km, så 30km så "L"

Litt etter det kommer bensinikonet opp og et pip i intrumentpanelet.

Fyller jeg bensin da, får jeg bare på oppimot 70 liter.

Da må det være 10 liter igjen da når den piper.... eller no :)

 

Da piper din aaalt for sent. "L" kommer jo etter 10km og betyr at du har under 10km igjen på tanken. Når min 95 S6 pep var det typisk mellom 70 og 100km igjen alt etter kjørestil siste 30km.

 

Edit: Teknisk sett må det være kjørecomputeren din som tar feil, siden du tydeligvis har 10 liter igjen når det piper og du har 'L' i displayet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da piper din aaalt for sent. "L" kommer jo etter 10km og betyr at du har under 10km igjen på tanken. Når min 95 S6 pep var det typisk mellom 70 og 100km igjen alt etter kjørestil siste 30km.

 

Edit: Teknisk sett må det være kjørecomputeren din som tar feil, siden du tydeligvis har 10 liter igjen når det piper og du har 'L' i displayet.

 

 

Da er det bare en ting å gjøre.... kjøre til det stopper....

Men tror det står i instruksjonsboka til bilen at når den piper MÅ du fylle tanken snarest! ikke sikker på dette, men innbiller meg at det står det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle 100 (44 og C4) har 80 liters tank uavhengig av quattro eller ikke. Punktet for innslag på varsling i autocheck er jeg usikker på, men det skal gå an å justere dette på baksiden av instrumentpanelet. Tankmåleren for sin del skal være på den første røde streken (fra full og ned) når det er 12 liter igjen i tanken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.