#1 Skrevet November 1, 2005 Servopumpa mi lekker litt i o-ringen på den store stjerne skruen på toppen av servopumpa. Var innom Slettebøe i dag å fikk kjøpt en o-ring som skulle passe. Etter ca 3 mil på veien blåste den o-ringen, HELE motoren va tektylbehandlet etterpå! Vasket i nesten 45 minutter oppi motorrommet etterpå! IKKE så gøy det! Fikk tak i (låner) en o-ring fra ei servopumpe til en Audi Coupè som passet. Nå lekker den ikke i det heletatt. Men må nesten få tak i en o-ring som passer. Noen som har noe forslag? På Gumpens Auto fikk jeg beskjed om å begynne å spare til ny pumpe, når jeg spurte om o-ring. Litt frekt svar syntes jeg.... menmen, samme det. Noen som vet om o-ring som passer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 1, 2005 Se denne tråden, for eksempel http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=19445&highlight=026+145 Kjøp ny skrue. Det er delenummer 026 145 541. Denne medfølger det pakning på. Koster 35 kr. Da holder det mye lenger. Byttet på min en til to ganger i året. Var mye billigere det enn bytte pumpe. Grunnen til at du sprenger o-ringer, er at o-ringene du har brukt er for tjukke. Da kommer de ikke ordentlig nedi pakningssetet, og trykket blåser de ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 1, 2005 På gamlebilen min lak pumpa fra flere av skruene. Jeg tok med meg en ring til Tess og fikk alle jeg trengte. Bytta dem og nix mer lekkasje i de resterende 4 årene jeg hadde bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 1, 2005 hmmm.... ringer audi å hører i morgen...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 1, 2005 Skiftet selv denne skruen med pakning for et par mnd siden på S6'n pga samme problem. Fungerer perfekt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 2, 2005 Første gang fikk jeg kun pakningssett til HELE pumpa, men den andre gangen fikk jeg bare skruen og o-ringen. Noen dreier av skruen bitteleitt for å få mere klem på o-ringen også, men ny skrue/ring pleier å gjøre susen. Vær obs på at ikke alle ringer passer, hydraulikkoljen til Audi spiser nemlig opp veldig mange av de 'vanlige'.. Jeg hadde også 'null' bremseeffekt en stund etter bytte, men det er ganske normalt, bare la bilen stå og gå litt så får du ut boblene. (ruse litt hjelper også.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 2, 2005 Se denne tråden, for eksempelhttp://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=19445&highlight=026+145 Kjøp ny skrue. Det er delenummer 026 145 541. Denne medfølger det pakning på. Koster 35 kr. Da holder det mye lenger. Byttet på min en til to ganger i året. Var mye billigere det enn bytte pumpe. Grunnen til at du sprenger o-ringer, er at o-ringene du har brukt er for tjukke. Da kommer de ikke ordentlig nedi pakningssetet, og trykket blåser de ut. Takk! Ringte gumpens auto i dag.... skrue med pakning underveis!! 45kr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...