#1 Skrevet November 2, 2005 Hallo folkens Når jeg starter opp min Passat 1,6 98 kommer den kvittrelyder fra motoren. Regner med dette er noe viftereimgreier, men når jeg hører fremmi motoren høres det ut som om lyden kommer fra registeret eller området rundt der. Hvor stram skal reimene være? Er det kurrant å bytte viftereim selv på denne bilen? Kan register-reimen lage kvittrelyder ved kald motor, ble byttet for 500 km siden på VW-verksted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 2, 2005 Hallo folkensNår jeg starter opp min Passat 1,6 98 kommer den kvittrelyder fra motoren. Regner med dette er noe viftereimgreier, men når jeg hører fremmi motoren høres det ut som om lyden kommer fra registeret eller området rundt der. Hvor stram skal reimene være? Er det kurrant å bytte viftereim selv på denne bilen? Kan register-reimen lage kvittrelyder ved kald motor, ble byttet for 500 km siden på VW-verksted. Visst du har klima/ac så prøv å skru denne av idet du hører kvitrelyden. Forsvinner lyden, da er det lagrene eller noe sånt på motoren til klima/ac vifta. Har selv det problemet der, men har ikke brydd meg å få det fiksa ennå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 2, 2005 Visst du har klima/ac så prøv å skru denne av idet du hører kvitrelyden. Forsvinner lyden, da er det lagrene eller noe sånt på motoren til klima/ac vifta. Har selv det problemet der, men har ikke brydd meg å få det fiksa ennå Har det samme på min A6 jeg også, blir borte når jeg skrur av klima'n. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 3, 2005 Nå er det begynt å hyle ved fullt rattutslag. Antar at det må være ei viftereim som faktisk synger på siste verset. Prøvde å skru av climstronicen uten at det hjalp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 3, 2005 Nå er det begynt å hyle ved fullt rattutslag.Antar at det må være ei viftereim som faktisk synger på siste verset. Prøvde å skru av climstronicen uten at det hjalp. Da er det nok servoreima de som holder på å ta kvelden.. Men når du først bytter den så kan du likegreit bytte viftereima og noe litt mer mens du allerede bytter én.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 3, 2005 Da er det nok servoreima de som holder på å ta kvelden.. Men når du først bytter den så kan du likegreit bytte viftereima og noe litt mer mens du allerede bytter én.. Er det en kurant sak å gjøre dette selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 3, 2005 Jeg har aldri gjort dette selv, så jeg vet ikke om hvor vanskelig dette er. Men det er jo bare å kjøpe inn de reimene du vil bytte så kan du hive bilen inn på verksted. Tror ikke de skal ha så mye for å bytte de. Eller så kan du jo hive den inn på snap drive eller et slikt billig firma. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 4, 2005 Stakk innom verksted i dag. To dråper silikonspray og alt er som nytt!!!!! Herregud så enkelt, og billig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 4, 2005 Stakk innom verksted i dag.To dråper silikonspray og alt er som nytt!!!!! Herregud så enkelt, og billig På servoreima?? Spørs jo bare hvor lenge det holder da.. Men så lenge det blir stille og det er penger og spare så er jo det bare lekkert hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 11, 2005 På servoreima?? Spørs jo bare hvor lenge det holder da.. Men så lenge det blir stille og det er penger og spare så er jo det bare lekkert hehe.. Ja, enig i dette. Har gått bra ei uke nå, men venter i spenning..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...