#1 Skrevet November 2, 2005 Kjøpte en 98-mod a6 1.8t i vår. Den var påstått chippet til 220hk. Noe av det første jeg merker er at den drar dårlig. Jeg vil påstå at den kanskje går som orginalt. Testa den mot en orginal 2.5tdi og den dro fra meg. Er nok ikke luftmengdemåleren, da jeg prøvde å kjøre med denne utkobla og merket stor forskjell. Hadde den inne på eu-kontroll rett etter jeg fikk den og da ba jeg dem finne ut om det var noe galt med ECU. Det eneste jeg fikk vite var at de ikke fikk kontakt via diagnosverktøyet. Er den chipet med en jalla chip, som ikke virker, som rett og slett hindrer kontakt med VAG diagnose? Har aldri hørt om chiper som faktisk hindrer dette nemlig. Eller kan motorstyringa være gåen? Synes det er rart bilen går i det hele tatt i så fall. Noen som har noen tips i hvordan jeg skal gå frem her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 2, 2005 De som du hadde bilen på EU hos, har de kompetanse på VAG ? Dersom de ikke har det så bytt verksted og forsøk å få lest av koder igjen. Ofte kan årsaken til at du ikke får lest av koder være at en annen styringsenhet er defekt og hindrer deg i å komme inn i diagnosen til motoren. Dersom du har uoriginal cd spiller bør denne også kobles fra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 2, 2005 Du kan jo og ta deg en tur ned på AutoTeam (verftsgata) og høre med de gutta der. De har jo en viss erfaring med audier. I tillegg holder Ts-racing sin avdeling til der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 2, 2005 De som du hadde bilen på EU hos, har de kompetanse på VAG ? Dersom de ikke har det så bytt verksted og forsøk å få lest av koder igjen. Ofte kan årsaken til at du ikke får lest av koder være at en annen styringsenhet er defekt og hindrer deg i å komme inn i diagnosen til motoren. Dersom du har uoriginal cd spiller bør denne også kobles fra. Var på eu-kontroll hos autorisert VAG verksted ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 2, 2005 Var på eu-kontroll hos autorisert VAG verksted ja. Da er det rart de ikke forklarte deg at de tingene jeg nevnte kan være en mulig årsak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 2, 2005 Det er ikke på verkstedet den beste kompetansen i Molde ligger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 2, 2005 Da er det rart de ikke forklarte deg at de tingene jeg nevnte kan være en mulig årsak. Ja for meg så virka det som de bare hadde gitt opp å få kontakt. "Lykke til!" lissom... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 2, 2005 Det er ikke på verkstedet den beste kompetansen i Molde ligger. Hvor ligger den? Si det! Si det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 2, 2005 På delelageret. De gutta skal ha ros. Når det gjelder verkstedet, er det nok noen andre jeg ville kontaktet. Til å begynne med AutoTeam, og se om de finner ut noe. Hvis ikke er det kort vei til Es-tuning i TrHeim. Si ifra om du vil ha selskap på veien opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 8, 2005 Må i alle fall se å få gjort noe med dette snart! Noen som har en bra sports cat de kan anbefale til en a6 1.8T? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 8, 2005 På delelageret. De gutta skal ha ros. Når det gjelder verkstedet, er det nok noen andre jeg ville kontaktet. Slik er det her i Ålesund også. Aldri i livet om jeg skal ha en bil inn på verkstedgolvet på Møller Ålesund. Da skal det vær alvorlige greier isåfall....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...