Trøbbel med bryter til cabben(Audi)!!

Anbefalte innlegg

Noen her med cab som har vært borti problemer med den bryteren som sitter inni dørsprekken på fører siden? Når denne trykkes inn skal jo den løse dekselet som man åpner for å legge taket ned. Dett skjer ikke. Bryter er tatt ut, men den er helt lukket slik at man ikke får målt den. men i andre enden av ledningen sitter det jo sikkert en plugg som man kan trekke av og dermed få målt om bryter fungerer..

Hva er det som løser ut dekselet? Er det en magnet bryter eller noe? Kan jo være den som er deffekt?

Tips til feilsøking og feilkilder mottas med TAKK!!

Bilen er en 98 Audi Cab med manuelt tak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK!!

Har nå demontert halve bilen og kom omsider frem til en plugg til den bryteren, fikk målt den og den fungerer. Videre så går ledningen ned til "hjernen" sammen med en bulk andre kabler.

Tviler litt på at det er magnet låsen eller hva det nå er som holder dekselet igjen som er gåen, siden det er to av de(En på hver side)..

Men det er jo mange ting som spiller sammen, tenning, brekk, bagasjelokk osv.. Kan det være noen andre givere eller brytere som er gåen? Eller hjernen kanskje? Er det noen sikringer som er gjemt vekk noen plass? Eller releer?

Ser ut til at hjernen fungerer siden vinduene går ned og bagasjelokket låses når man åpner låsen til taket i forkant. Låsen til taket i forkant går heller ikke å åpne før tenning og brekket er på.. Så det virker jo som hjernen er operativ!

Det fungerer fint å åpne det manuelt..

Noen tips her!!!!!!

Hilsen team Wilthil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti to cabber med samme problemet,der var det kommet brudd i ledningene ut til bakluken,ledningene brekker i knekken,der skiftet jeg ledningsnett,og alt var ok,så anbefaler en kontroll av de,lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du åpner kalesjen, låser kuffertlokket seg når du trykker på knappen i døra- eller åpner manuelt. Denne virker fremdeles.....er ikke det litt rart hvis det er brudd- eller ?????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

heizann..

Har samme problemet jeg... eneste er at jeg har en -92, men jeg hiver meg på tråden, og venter spendt på hva dere finner ut...

Med meg så er alle ledningene til bakluken okay, dette har jeg målt meg frem til.. bryteren på innsiden av døren fungerer fint...

sjønner ikke hva som kan være galt....

Finnes det koblingsskjema for akkurat dette? har spurt folk før, men har ikke fått tak i noe... : mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann. Har ikke fått tjangs til å sjekke no mer, men må vel måle ut ledningene til bakluka som Ståle sier. Får håpe han kommer innpå igjen- han kan jo dette her, proffmekker som han er...

Du sier du har målt ut ledningene til luka. Målte du ved enden (ved låsen)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min så har kablene vert skiftet en gang før, så der har det blitt klippet av ledningene og skjøtt med noen koblingsstykker... Så jeg målte meg frem til dem i hvertfall... og alle lederene var i orden... : klø :

Men du Ståle... finnes det noen koblingsskjema over dette?

Siden du var proff på dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På cabben til kona er det noen ganger bryteren i toppen av vindusramma jukser, og jeg vet at flere har hatt problemer med den, uten å vite at det er den.. Blinker lampa i dashen når du også har problemer, eller er det en greie bare på 2.gen cabrio? (manuell)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt samme problem på min..

Der er det bryteren/låsen i bakluka som køddet, Koblet av den og stilte den inn manuelt og da virker luka . men som sagt , ingen varig løsning :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betyr det at du låser bakluka manuelt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På cabben til kona er det noen ganger bryteren i toppen av vindusramma jukser, og jeg vet at flere har hatt problemer med den, uten å vite at det er den.. Blinker lampa i dashen når du også har problemer, eller er det en greie bare på 2.gen cabrio? (manuell)

Må sjekke om dasj-lampa blinker. Mener du at det betyr problem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, ståle, vi venter på deg :P

Jeg har ikke lagt merke til noen lampe som blinker med meg vertfall?

Er usikker på om min -92 mod har bryter oppe i vindusrammen, men skal ikke si d sikkert..

Har hatt samme problem på min..

Der er det bryteren/låsen i bakluka som køddet, Koblet av den og stilte den inn manuelt og da virker luka . men som sagt , ingen varig løsning :)

men du steinar, du sier at du koblet av bryteren til bakluka til manuell? hvordan gjør jeg det? kunne vert artig å sjekka... om det var den som var fucka...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, ståle, vi venter på deg :P

Jeg har ikke lagt merke til noen lampe som blinker med meg vertfall?

Er usikker på om min -92 mod har bryter oppe i vindusrammen, men skal ikke si d sikkert..

men du steinar, du sier at du koblet av bryteren til bakluka til manuell? hvordan gjør jeg det? kunne vert artig å sjekka... om det var den som var fucka...

Sitter 2 stag inn på låsen, den ene sitter i motoren til sentrallåsen, cab luka er koblet sammen med sentrallåsen, vippet bare av staget og satte den i låst posisjon, da virket luka som den skal , er visst en sikkerhets anordning at du ikke skal kunne åpne det lokket hvis kofferten står oppe, sikkert i forbindelse med at noen har elcab, Vet ikke om deter det som er feilen hos dere, men gikk fint her ;) minns og huske at man kan justere det staget, mulig det ikke gir signal at kofferten er låst , verdt og sjekke ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må sjekke om dasj-lampa blinker. Mener du at det betyr problem?

Ja, da er det enten ikke lukket ordentlig, eller en eller annen bryter står i feil posisjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter 2 stag inn på låsen, den ene sitter i motoren til sentrallåsen, cab luka er koblet sammen med sentrallåsen, vippet bare av staget og satte den i låst posisjon, Vet ikke om deter det som er feilen hos dere, men gikk fint her ;) verdt og sjekke ut

ookay.. skal ta åsså sjekke dette..... verdt et forsøk ja.. :)

håper vertfall dette er feilen.. begynner vertfall å bli lei av feilsøking...

Fikk enda et problem i dag,,, :/ vinduet på førersiden har sluttet å fungere.,,

lager lyd når jeg trykker på knappen, releet slår liksom inn, men vinduet rikker ikke på seg.. brendt motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått noen fine innspill nå, her er ting og tang å sjekke. Også de med manuell kalesje har låsanordning slik at cab-luka og kuffertlokket ikke kan åpnes samtidig. Det virker slik at når cab-luka åpnes så låses kuffertlokket.

Også når jeg nå åpner cablika manuelt så låses kufferten...

Sitter disse stagene i selve kuffertlokket??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitter rett under et slikt plastdeksel . høyre side hvis du har hodet mot fronten av bilen , i koffertlokket

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitter rett under et slikt plastdeksel . høyre side hvis du har hodet mot fronten av bilen , i koffertlokket

altso, på venstre side? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.