#1 Skrevet November 2, 2005 Den slår inn som den skal når tenninga er på, men stopper med en gang jeg skrur av tenninga. Noen som har vært borti det på typ85-biler og har tips til feilsøking? Er det et eget rele som styrer vifta når tennintga er av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 2, 2005 Har det likt på min, som du beskriver.Slår seg av hvis tenningen av. Men min er ikke typ85 da.Men samme problem som ditt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 2, 2005 hadde det sånn på min passat,da var det giveren som står på innsprøytninga som var gåen.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 2, 2005 Sånn er min audi 80 b4 også.. litt iriterende.. vertfall når maskinen er over 90 grader liksom... hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 2, 2005 hadde det sånn på min passat,da var det giveren som står på innsprøytninga som var gåen.... Har du noe mer info om hvor den giveren sitter/ser ut osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 2, 2005 trodde det skulle være sånn jeg? ikke att jeg har testa det så mye, men jeg mener att vifta slår seg av når jeg skrur av tenninga. gjør det på broren min sin A200 10vt også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 2, 2005 Det er slik på min bil også, den kutter med en gang tenning slukkes. Slik skal det tydeligvis være på en Type 85. Det jeg pleier å gjøre hvis viften går når jeg stanser motoren er at jeg skrur på tenningen igjen, og lar den stå på til viften er "ferdig". Det finnes også en etterløpsgiver, denne sitter bakerst på høyre side av toppdekselet. Denne starter viften hvis det blir for varmt i motorrommet, den sitter jo rett over eksosmanifolden. Denne pleier jeg bare høre slå inn om sommeren. Du kan teste om ledningene til denne fungerer ved å holde ledningene mot hverandre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 2, 2005 Det er slik på min bil også, den kutter med en gang tenning slukkes. Slik skal det tydeligvis være på en Type 85. Det jeg pleier å gjøre hvis viften går når jeg stanser motoren er at jeg skrur på tenningen igjen, og lar den stå på til viften er "ferdig". Det finnes også en etterløpsgiver, denne sitter bakerst på høyre side av toppdekselet. Denne starter viften hvis det blir for varmt i motorrommet, den sitter jo rett over eksosmanifolden. Denne pleier jeg bare høre slå inn om sommeren. Du kan teste om ledningene til denne fungerer ved å holde ledningene mot hverandre. Vis motoren hadde kommer opp på litt over 100 grader ville jeg latt bilen stått på tomgang med vifta på. slått av når vifta slår seg av. pga sirkulasjon i vannet. Denne viften du snakker om? hvilken motor kommer den fra.. har ikke dette jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 2, 2005 Skal det være sånn altså? Jøss... Jeg skal kikke etter den etterløpsgiveren jeg, vifta mi slår seg nemlig ikke på om sommeren når det er skikkelig varmt heller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 3, 2005 Jeg skal kikke etter den etterløpsgiveren jeg, vifta mi slår seg nemlig ikke på om sommeren når det er skikkelig varmt heller... På min bil var ledningen brutt av kabelskoen. Vi kan ta en kikk på den til Tirsdag, hvis du vil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 3, 2005 Denne viften du snakker om? hvilken motor kommer den fra.. har ikke dette jeg Jo, du har nok det. Dette er altså en giver som føler om det er for varmt i motorrommet. Hvis det blir for varmt, så startes radiatorviften, som da skaper luftsirkulasjon i motorrommet. Denne giveren sitter, som jeg beskrev, bakerst på toppdekselet, på høyre siden. Den sitter bare på en brakett i "løse lufta", ikke skrudd inn i toppen eller noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 3, 2005 Jo, du har nok det. Dette er altså en giver som føler om det er for varmt i motorrommet. Hvis det blir for varmt, så startes radiatorviften, som da skaper luftsirkulasjon i motorrommet. Denne giveren sitter, som jeg beskrev, bakerst på toppdekselet, på høyre siden. Den sitter bare på en brakett i "løse lufta", ikke skrudd inn i toppen eller noe. hehe okay, nok en ting jeg ikke har på bilen.. flott altså.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 4, 2005 jeg er glad for at min ikke virker slik. det er ting som irreterer med vag. viften skal ikke svive etter tenningen er av. ingen andre bilen som jeg om som gjør det så hvorfor skal vag biler det? dessuten så sviver ikke vannpumpen, så mye effekt kan det da umulig ha. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 4, 2005 Sånn er min audi 80 b4 også.. litt iriterende.. vertfall når maskinen er over 90 grader liksom... hehe Har nøyaktig samme problem. Over 90 grader og vifta går ikke når jeg stopper bilen.. Skummelt! Varmt der! Noen som vet hva som er galt? Problemet kom etter at jeg bytta termostaten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 4, 2005 jeg er glad for at min ikke virker slik.det er ting som irreterer med vag. viften skal ikke svive etter tenningen er av. ingen andre bilen som jeg om som gjør det så hvorfor skal vag biler det? Vifta fortsetter å gå på de fleste japanske biler jeg har vært borti, også på nyere Peugeoter jeg har kjørt på jobb. Har nøyaktig samme problem. Over 90 grader og vifta går ikke når jeg stopper bilen.. Skummelt! Varmt der! Noen som vet hva som er galt? Problemet kom etter at jeg bytta termostaten.. 90 grader er da ikke så veldig varmt. På min bil så starter ikke vifta før ved 104 grader, og ja, dette er korrekt. Har hørt at mange andre like biler også starter vifta først ved 104º. Det er stort sett bare ved tomgangskjøring at den blir så varm da, motoren holder seg rundt 90 under kjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 4, 2005 på coupèn din ? min starter ikke før 95 grader ca.. 95-97 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 4, 2005 Ja, på Coupeen min, vifta starter ved 104 grader, og stanser ved 90. Har hørt fra mange andre (i utlandet) som har samme tall i sine Coupeer og 90er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 4, 2005 okay, kansje termoswitch bryteren min har blitt byttet til en i mindre verdi. bilen min er importert den og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...