hvordan polerer man en felg kant?

Anbefalte innlegg

må man pusse denne med ur fint ppapir til det blir blankt da? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må man pusse denne med ur fint ppapir til det blir blankt da? : klø :

 

 

Søk..

 

Ellers kan jeg polere kant på 4 felger til et par lapper... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk..

 

Ellers kan jeg polere kant på 4 felger til et par lapper... ;)

vist du vet hvordan man gjør det så er det vel bare og si det eller er den yrkes hemmelighet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke anbefale deg å klarlakke etterpå. Hvis du ikke pulverlakkerer vil det nok ikke sitte. Og lakken tåler ikke steinsprut godt nok. Pluss at det vil bli mattere enn uten lakk. Ingen lakkerte kanter er skikkelig shiny!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det krever vedlikehold å polere kanten! Regn med å måtte polere og holde de rene jevnlig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger en del info ute her om polering av felger.. Mye jobb er det, men blir da helt andre felger..

 

Har polert 20 felger både for meg og kamerater...

 

MEN det kan kun brukes på sommeren uten klarlakk! Salt å dritt om vinteren gjør kanten stygg på en dag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med steinsprut på ulakkerte felgkanter. Blir det hakk ved "normal" steinsprut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det krever vedlikehold å polere kanten! Regn med å måtte polere og holde de rene jevnlig!

 

 

Krever ikke veldig mye vedlikehold faktisk.. Kjørte en hel sommer kun med vask med svamp og såpe på begge felgsetta mine.. kun noen asfaltflekker jeg måtte fjerne og polere over litt.. :)

 

Her er Aez paron og Brock B1 med polert kant!

DSC01489 small.jpg

DSC02074 Small.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes heller ikke det krevde så mye vedlikehold å holde felgene fine som jeg fryktet. Har BBS CH som er polert hele felgen, og jevnlig såpe og vann, og to-tre ganger med såpe/pussemiddel som fulgte med felgene, så er de blanke og fine igjen.

 

Når jeg var i Tyskland og kjøpte felgene, så jeg samme type felg som var pulverlakkert med klarlakk, og de var merkbart mattere i glansen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.