Anbefalte innlegg

Lurer på åssen eg rensker/vasker ein knfilter og hvor ofte eg må

gjøre det??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blåse det rent med trykkluft, man får også kjøpt rensemiddel som er beregnet på luftfilter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blåse det rent med trykkluft, man får også kjøpt rensemiddel som er beregnet på luftfilter.

 

Trykkluft skal visst ikke være så bra... Det ødelegger/sliter av fibrene (de som filtrerer) og da er det ikke mye hjelp i luftfilter lenger..

 

Du stikker til et sted som selger slike filter, BilXtra, Meca osv... Som Vidar sier så spør du etter rense-sett til K&N-filter. Du får da en pakke som inneholder ei flaske med "såpe", og ei sprayflaske med olje til filteret. I pakken følger det også med bruksanvisning :)

 

Se her: http://www.knfilters.com/clningacc.htm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bruk trykkluft! det ødlegger fibrene, rensevæske og ny olje fåes kjøpt på alle bilrekvisita forhandlere. Rensevæsken er veldig bra. "Bank" litt på filteret så de største partiklene løsner, så kjører du på med rensen. den er veldig effektiv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp rensesett ja. Jeg kjøpte det, bare dusjer på rensemiddelet og skyller i lunkent vann.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ha på rensevæske, skyll i lunkent vann, flere ganger hvis det er veldig møkkete, la det stå og tørke godt (gjerne over ei natt) spray på jevnt lag med filterolje (husk å ikke ha på alt for mye) la det tørke ei stund... TUT Å KJØR!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.