Spørsmål ang. ratt og startsperre Audi A8 -96/97

Anbefalte innlegg

1) Passer et ratt fra -96/97 A8 i en -92/93 V8, begge med airbag?

 

Så til det vanskelige spørsmålet:

 

2) Hvis du du bryter strømmen i A8`n, er det bare å sette på batteripolen igjen og stille inn klokka på nytt eller er det noe som kan skje da?

Og dette er viktig: har spurt flere mekanikere på Møller og fått følgende til svar:

Ja det er ikkeno` problem.

Nei, det går ikke, startsperren vil slå seg i sikkerhetsmodus og du må på Møller for å få fikset det.

Tja, skulle ikke tro at det skulle være noe problem, men vi pleier å koble på en lader ved f. eks batteribytte på de bilene.......

Så spørsmålet mitt er: Er det noen som VET om det går eller ikke, synsinga kan de på Møller ta seg av : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey...

 

Om rattet passer vet jeg ikke!!

 

MEN, i min A8 gikk det fint å koble fra batteri, eneste var at koden til stereon måtte tastes inn igjen.

Når det gjelder airbag ratt skal/bør batteri kobles fra før du rører koblingen til baggen.

Når du kobler på igjen bør du sette på tenning før du kobler batteriet, dette fordi noen har fått baggen i tryne når de setter på tennigen etter alt er på plass igjen. Da er det bedre å stå under panseret eller i bagasjen hvis det smeller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker Øystein, det var akkurat det jeg ville vite. Da er det bare rattet igjen da:)

For det skulle vel ikke være forskjell på din og denne som er en 4,2l : klø ::confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok ikke det er forskjell mellom modellene på dette nei..! Er det en delebil du har fått tilgang på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det var et eller annet med et fint ratt enten i A8`n eller V8`n til bror min også ville han bytte fordi han skal selge den ene.Helt ærlig, jeg var så trøtt da jeg prata med han i går at jeg fikk bare med meg problemstillingen : bh : Men det er 2 norske biler ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.