#1 Skrevet November 3, 2005 SWkal ha nye piggfrie vinterdekk i 17" tenkte selv 205 55 17 i bra merke. Ringte shariffen og han anbefalte 225 50 17 merke; nankang? til 1150 pr dekk ink mont. Istedenfor nokia 205 55 17 til 1650,- pr dekk, også hos sharif. Mente de første var mye billigere for meg, og at de hadde kommet godt ut i test. Noen som har kjenskap til de? + er det egentlig noen vits med så brede vinter dekk, de skal på en 8,5" felg Gidder ikke å ofre mye sikkerhet for et par tusen kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 3, 2005 SWkal ha nye piggfrie vinterdekk i 17" tenkte selv 205 55 17 i bra merke.Ringte shariffen og han anbefalte 225 50 17 merke; nankang? til 1150 pr dekk ink mont. Istedenfor nokia 205 55 17 til 1650,- pr dekk, også hos sharif. Mente de første var mye billigere for meg, og at de hadde kommet godt ut i test. Noen som har kjenskap til de? + er det egentlig noen vits med så brede vinter dekk, de skal på en 8,5" felg Gidder ikke å ofre mye sikkerhet for et par tusen kr. Nankang-dekket tror jeg var med på Motor´s siste.. Eller var det en annen? -Husker ikke, men det fikk god kritikk. -Jeg, som alle andre ville gått for Nokian RSI. Nokian har peiling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 3, 2005 Har ikke mye erfaring med slike dimensjoner i vinterdekk, hvordan er 225 i bredde som vinterdekk vs. 205 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 3, 2005 Har ikke mye erfaring med slike dimensjoner i vinterdekk, hvordan er 225 i bredde som vinterdekk vs. 205 Skal du ha de på Golf? Jeg har kun hatt 225 på 17". Fungerer fin på C4 karosseriet. Litt farlig mtp. planing på vann/slaps i høy fart, men om man har dette i bakhodet er det ikke noe særlig problem. Er jo flere her i klubben som kjører med 17" 225 på Golf. Ser jo tøffere ut, og! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 3, 2005 "Billigdekket" Nankang Snow Viva SV-1 gjorde det overraskende bra i bladet Motors vinterdekktest. Stoler du på denne testen, er dette nok et prisgunstig alternativ! Hele testen kan du lese her: Vinterdekktest 2005 Jeg valgte Nokian Hakkapeliita RSi i 205/50-17 Er ikke så glad i de aller bredeste vinterdekkene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 3, 2005 Jeg har kjørt litt med 235/35.. og det har går fint.. fikk testet de litt på snø igår... satt støpt.. var ok på vannplaning også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 4, 2005 Jeg ville ha valgt 205/17 her jeg bor. -Mye slaps. Men jeg ser ikke for meg det store problemet, så lenge man er obs. -Er jo en på forumet her som er fra Finnmark som kjører med 225 på Golf4, husker ikke i farta hva han heter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...