Anbefalte innlegg

SWkal ha nye piggfrie vinterdekk i 17" tenkte selv 205 55 17 i bra merke.

Ringte shariffen og han anbefalte 225 50 17 merke; nankang? til 1150 pr dekk ink mont.

Istedenfor nokia 205 55 17 til 1650,- pr dekk, også hos sharif. Mente de første var mye billigere for meg, og at de hadde kommet godt ut i test.

Noen som har kjenskap til de?

+ er det egentlig noen vits med så brede vinter dekk, de skal på en 8,5" felg

Gidder ikke å ofre mye sikkerhet for et par tusen kr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SWkal ha nye piggfrie vinterdekk i 17" tenkte selv 205 55 17 i bra merke.

Ringte shariffen og han anbefalte 225 50 17 merke; nankang? til 1150 pr dekk ink mont.

Istedenfor nokia 205 55 17 til 1650,- pr dekk, også hos sharif. Mente de første var mye billigere for meg, og at de hadde kommet godt ut i test.

Noen som har kjenskap til de?

+ er det egentlig noen vits med så brede vinter dekk, de skal på en 8,5" felg

Gidder ikke å ofre mye sikkerhet for et par tusen kr.

Nankang-dekket tror jeg var med på Motor´s siste.. Eller var det en annen? -Husker ikke, men det fikk god kritikk. -Jeg, som alle andre ville gått for Nokian RSI. Nokian har peiling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke mye erfaring med slike dimensjoner i vinterdekk, hvordan er 225 i bredde som vinterdekk vs. 205

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke mye erfaring med slike dimensjoner i vinterdekk, hvordan er 225 i bredde som vinterdekk vs. 205

Skal du ha de på Golf?

Jeg har kun hatt 225 på 17". Fungerer fin på C4 karosseriet.

Litt farlig mtp. planing på vann/slaps i høy fart, men om man har dette i bakhodet er det ikke noe særlig problem.

Er jo flere her i klubben som kjører med 17" 225 på Golf.

Ser jo tøffere ut, og! : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Billigdekket" Nankang Snow Viva SV-1 gjorde det overraskende bra i bladet Motors vinterdekktest. Stoler du på denne testen, er dette nok et prisgunstig alternativ!

Hele testen kan du lese her:

Vinterdekktest 2005

Jeg valgte Nokian Hakkapeliita RSi i 205/50-17 : rock : Er ikke så glad i de aller bredeste vinterdekkene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt litt med 235/35.. og det har går fint.. fikk testet de litt på snø igår... satt støpt.. var ok på vannplaning også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ha valgt 205/17 her jeg bor. -Mye slaps.

Men jeg ser ikke for meg det store problemet, så lenge man er obs.

-Er jo en på forumet her som er fra Finnmark som kjører med 225 på Golf4, husker ikke i farta hva han heter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.