Anbefalte innlegg

Min far skal bytte de øvre bærearmene foran på sin 98 A4, men får ikke ut bolten som holder endeleddene. Det er en bolt som holder begge 2, denne er av aluminium og visstnok svært så skral.. Han har dratt av hodet på faenskapet. Noen som har noen tips eller råd om hvordan man får ut denne bolten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å dra av hodet på andre siden og.

Så er det bare å dunke løs med dor og stor hammer til du får den ut.

Sitter som pokker de fleste steder.

Brukte selv 2.5 timer å få ut minne.

Men det eneste som funka var å dra av hodet i begge ende slik at du fikk ut mest mulig.

Så brukte jeg en dor som var like stor som hullet og banket ut resten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier bare en ting. Blod svette og tårer er det eneste som hjelper :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, tenkte nesten at det måtte bli noe sånt. Jævla drittsystem : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spray på masse rustløser å la det virke så kommer det etter hvert. Hammer og dor er det eneste som funker. Smør inn de nye med kobberfett o.l. så de ikke setter seg like jævlig til neste gang de eventuelt skal av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått byttet de på min 99 audi a4. De på verkstedet prøvde allt av rustløser å div , men endte opp med å måtte borre ut bolten.......... Er vist vanlig at det sitter noe jævli. : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk en trykkluft dor/hammer eller hva det nå heter og bank på godset rundt før du setter den mot bolten og banker den ut.

 

Brukte slegge uten å klare å rikke den, men fikk den ut på to minutter med trykkluft saken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykkluftsaken du snakker om hørtes jo grei ut men er desverre ikke noe vi har i verktøyutvalget. Noen som vet hva de heter og hvordan de ser ut? Regner med de er dyre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte min på et verktøy utsalg i charlottenberg, og den kostet vel rundt 200 kroner mener jeg. Har sikkert noe lignende på biltema eller ting og tang eller noe for en billig penge.

 

Er bare en pistol med utskiftbare dorer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.