G60 motoren skar seg gitt.... :(

Anbefalte innlegg

Plutselig stoppa den for godt! forbanna drit..

Det kjipeste er at det er passaten også.. er ganske avhengig av bil hver dag!

 

Så nå lurer jeg å hvor mye det koster sånn ca å overhale den?

Noe som har gjort dette før og vet sånn ca hva det koster?

 

Må jo også drømme litt om hvilke mulighter jeg har nå.. så..

 

Noen som vet om en 2l 16v motor til salgs? Gjerne en "9A" motor.

Trenger jo selfølgelig bare longblokka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Off-Topic...men vet du hva som er årsaken?

 

Jeg titter etter G60 selv og blir jo litt spektisk da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plutselig stoppa den for godt! forbanna drit..

Det kjipeste er at det er passaten også.. er ganske avhengig av bil hver dag!

 

Så nå lurer jeg å hvor mye det koster sånn ca å overhale den?

Noe som har gjort dette før og vet sånn ca hva det koster?

 

Må jo også drømme litt om hvilke mulighter jeg har nå.. så..

 

Noen som vet om en 2l 16v motor til salgs? Gjerne en "9A" motor.

Trenger jo selfølgelig bare longblokka.

Har komplett blokk minus veiv dersom du trenger det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rudi: har du komplett 9A blokk uten veiv?

 

Vet ikke helt hva som har skjedd enda, fikk tauet bilen til verkstedet idag.. Men bilen har gått med dårlig oljetrykk en stund så det er sikkert noen lagere som har gått. enten rådelager,veivlager eller noe annet.

 

Hvis du er på utkikk etter en G60 motor, så er det rådelagerene som er det svake punktet. Har faktisk antydning til rådebank på G60 motoren i golfen..

Men ellers er jo dette ganske solide motorer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rudi: har du komplett 9A blokk uten veiv?

 

Vet ikke helt hva som har skjedd enda, fikk tauet bilen til verkstedet idag.. Men bilen har gått med dårlig oljetrykk en stund så det er sikkert noen lagere som har gått. enten rådelager,veivlager eller noe annet.

 

Hvis du er på utkikk etter en G60 motor, så er det rådelagerene som er det svake punktet. Har faktisk antydning til rådebank på G60 motoren i golfen..

Men ellers er jo dette ganske solide motorer!

Har G60 motor fra gamle passaten fortsatt. Vær ops på at det ikke er alle andre blokker som har festene til fordelingskassa (dette manglet på min 16v)

Rådelagere på G60 holder sjelden mer enn 200`km ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har G60 motor fra gamle passaten fortsatt. Vær ops på at det ikke er alle andre blokker som har festene til fordelingskassa (dette manglet på min 16v)

Rådelagere på G60 holder sjelden mer enn 200`km ;)

 

Holder de ikke mer enn det uansett liksom...eller kommer det av litt røft bruk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder de ikke mer enn det uansett liksom...eller kommer det av litt røft bruk?

Slites fortere enn "vanlige" sikkert pga den ekstra belastningen som G-laderen medfører.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slites fortere enn "vanlige" sikkert pga den ekstra belastningen som G-laderen medfører.

 

Tusen takk, da skal jeg ikke ødelegge tråden mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plutselig stoppa den for godt! forbanna drit..

Det kjipeste er at det er passaten også.. er ganske avhengig av bil hver dag!

 

Så nå lurer jeg å hvor mye det koster sånn ca å overhale den?

Noe som har gjort dette før og vet sånn ca hva det koster?

 

Må jo også drømme litt om hvilke mulighter jeg har nå.. så..

 

Noen som vet om en 2l 16v motor til salgs? Gjerne en "9A" motor.

Trenger jo selfølgelig bare longblokka.

 

En overhaling havner fort på 10-30k+ alt ettersom hva du skal ha gjort

Det finnes billiger alternaltiver og noen litt dyrere ;)

Men full overhaling med alle lagrer tettninger og pakninger nye, borring av blokk, nye stempler, planing av topp, fresing av ventiler og seter. så blir det kroner av det til slutt..

 

Men er det snakk om å få bilen opp å gå.. det er jo ikke sikkert du trenger å borre viss det er rådelagrene som ha gitt seg etc..

har du en 1H g60 blokk kan du jo få billige brukte PG stempler, kjøpe nye fjærer og borre opp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kosta meg 8-10K å overhale min.

Da er det nye lager, ringer, pakninger,tetninger, bolter, plane topp, hone sylindre, ny oljepumpe, slipe ventiler og seter+++

 

Jobben gjorde eg sjøl, og all maskinering ordna eg billig.

Så ein skikkeleg overhaling koster fort 10k.

 

Ellers kan du jo klakke i nye lager og oljepumpe og satse på at det funker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PG blokka mi skal borres/overhales så fort jeg har stemplene mine i hus...

Maskinering får jeg også fiksa billig...Hva koster et komplett råde- og rammelagersett med tetninger og det hele? Møller? : klø :

Oljepumpa bør vel også skiftes? regner med at den jeg har er passert 200 tkm...Isåfall, hva koster den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle svar! veldig bra.

 

Men sett at det er stempelet som har skjært seg, da honer vel man opp blokka, men trenger man da nye stempler? Eller får man kjøpt noe sånt som over dim. på stempelringene? Eller må man fleske til med over dim. stempel??

Regner med at det er rådlagerene som sitter fast, men vet ikke enda..

 

Det værste er jo at jeg hadde kjøpt nye rådelagere!! Hadde planlagt å bytte de og oljepumpa nå i helga.. er ikke det typisk så vet ikke jeg.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har de skjært seg holder det ikke å hone de opp da må en borre de opp, deretter hone de..

generelt sett er det ikke så smart å hone bilen som har rullet noe over 100 000km, alt ettersom hvor slitte de er selvfølgelig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer.. Men nå regner jeg med at det er noen av lagerene som har låst seg og ikke stempelet egentlig.. Men så blir det jo litt "teit" å ikke overhale hele motoren når man først skal liksom..

 

Spørs om det ikke blir billigere å få tak i en ny brukt motor og ta en lett overhaling på den istedenfor. Bare bytte noen lagere og litt sånn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer.. Men nå regner jeg med at det er noen av lagerene som har låst seg og ikke stempelet egentlig.. Men så blir det jo litt "teit" å ikke overhale hele motoren når man først skal liksom..

 

Spørs om det ikke blir billigere å få tak i en ny brukt motor og ta en lett overhaling på den istedenfor. Bare bytte noen lagere og litt sånn.

alt etter hvordan du ser det det ;)

personlig ville jeg ha overhalt den du har.. somregel det enkleste.. bytte blokk er jo også et alternaltiv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.