Anbefalte innlegg

hvorfor starter motoren treigt?

andre biler har en slags oppstartsprosedyre. når man starter skal motoren liksom gi litt gass selv og når den har startet, skal motoren synke til tomgang(med mindre den er kald)

 

min motor starter etter3-4sekund, men går ikke opp på turtall litt først, starter å jobber seg sakte opp til 800-900-1000omdreininger.

når den er varm, ligger den ofte på tomgang på ca 6-700.

 

d virker som om motoren mangle oppstartsprogrammet liksom...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Har noenlunde det samme problemet med min golf 3.

Aner ikke hva dette kan komme av. Håper noen her har svar!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk dysene, er dette K-jet sprut så kan det skje at de blir slappe. De er ihvertfall det på min Passat, har hatt den inn til utredning og det var svaret jeg fikk. Min starter og etter 3-4 sek. Det som visstnok skjer er at dysene ikke klarer å holde på trykket etter at man har stoppet. Det lekker dermed bensin inn på sylinderene og motoren blir fet og blir da tungstartet. Vet ikke om det er tilfele hos deg og om det er samme innsprøyting, men er det det er det ikke usannsynlig. Det har vært omfattende tråder på dette tidligere så forsøk å gjør et søk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt dyser!

Men om du kjører med "dump" ventil så kan det være problemer med sot på plugger... Kjør med resirkulerende ventil!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel helst dysene tenker jeg.. kjører med åpen dump på bilen min selv. å har ikke hatt noe problemer med soting på pluggene i det hele tatt. sjekker pluggene 1 gang per månde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke sikker på hva k-jet er..

dysene? hmm, det er mekanisk med en "fordeler" å lange bensinrør til hvær og en sylinder... vil d da si at den "fordeleren" er dålig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke sikker på hva k-jet er..

dysene? hmm, det er mekanisk med en "fordeler" å lange bensinrør til hvær og en sylinder... vil d da si at den "fordeleren" er dålig?

 

K-jetronic er navnet på denne typen innsprut. Se i trådene under så er det en del forskalg på hva problemet ditt kan skyldes. Fordeleren kan være dårlig, men følger du rørene mot motoren vil du se dysene helt i enden. De kan trekkes ut og gjenges av rørene. Jeg ville i hvertfall begynt der.

 

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=36254

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=3104&highlight=tungstartet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

symptomene stemmer med di som har dårlige/skittne dyser.

skal rense dem å sette i nye o-ringer så får vi se.. =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.