#1 Skrevet November 3, 2005 hvorfor starter motoren treigt? andre biler har en slags oppstartsprosedyre. når man starter skal motoren liksom gi litt gass selv og når den har startet, skal motoren synke til tomgang(med mindre den er kald) min motor starter etter3-4sekund, men går ikke opp på turtall litt først, starter å jobber seg sakte opp til 800-900-1000omdreininger. når den er varm, ligger den ofte på tomgang på ca 6-700. d virker som om motoren mangle oppstartsprogrammet liksom... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 3, 2005 Hei. Har noenlunde det samme problemet med min golf 3. Aner ikke hva dette kan komme av. Håper noen her har svar!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 6, 2005 Sjekk dysene, er dette K-jet sprut så kan det skje at de blir slappe. De er ihvertfall det på min Passat, har hatt den inn til utredning og det var svaret jeg fikk. Min starter og etter 3-4 sek. Det som visstnok skjer er at dysene ikke klarer å holde på trykket etter at man har stoppet. Det lekker dermed bensin inn på sylinderene og motoren blir fet og blir da tungstartet. Vet ikke om det er tilfele hos deg og om det er samme innsprøyting, men er det det er det ikke usannsynlig. Det har vært omfattende tråder på dette tidligere så forsøk å gjør et søk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 6, 2005 Bytt dyser! Men om du kjører med "dump" ventil så kan det være problemer med sot på plugger... Kjør med resirkulerende ventil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 6, 2005 Er vel helst dysene tenker jeg.. kjører med åpen dump på bilen min selv. å har ikke hatt noe problemer med soting på pluggene i det hele tatt. sjekker pluggene 1 gang per månde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 6, 2005 er ikke sikker på hva k-jet er.. dysene? hmm, det er mekanisk med en "fordeler" å lange bensinrør til hvær og en sylinder... vil d da si at den "fordeleren" er dålig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 6, 2005 er ikke sikker på hva k-jet er..dysene? hmm, det er mekanisk med en "fordeler" å lange bensinrør til hvær og en sylinder... vil d da si at den "fordeleren" er dålig? K-jetronic er navnet på denne typen innsprut. Se i trådene under så er det en del forskalg på hva problemet ditt kan skyldes. Fordeleren kan være dårlig, men følger du rørene mot motoren vil du se dysene helt i enden. De kan trekkes ut og gjenges av rørene. Jeg ville i hvertfall begynt der. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=36254 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=3104&highlight=tungstartet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 6, 2005 symptomene stemmer med di som har dårlige/skittne dyser. skal rense dem å sette i nye o-ringer så får vi se.. =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...