Slark i dørhensle på 1983 Audi 80 What to do?

Anbefalte innlegg

Hei

Som tittelen sier så er det ille slark i den ene dørhengsla på 80'en.

Hvordan kan jeg fikse det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk en MEGA slark i går, da vaieren som gjør at døra åpnes fra insiden knakk!!!! trodde ikke det skulle gå ann med en så stiv vire... men dette skjedda da.. så jeg måtte åpne hele døra og skru ut dørlåsen, så trakk jeg ny vire.. eller jeg brukte en ståltråd heller siden jeg ikke klarte å skaffe meg vire på kvelden.. men det funktet fint når jeg fikk det sammen igjen.. ble kvitt litt av slarken også.. kansje det bare er litt løst inni?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope...

Om jeg åpner døra, så kan jeg løfte den opp og ned i henslene :o

Så det er vel en hengsle eller bolt som må byttes...

Men jeg så at hengslene er sveiset i karoseriet??? : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aaaaha, prøvd å stramme de boltene som er på henslene da?? hadde samme problemet på golfen til mamma:) der stramma jeg bare et "stag" til døra så gikk det vekk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er pinnen i hengselet som er slitt. Den må slås ut med dor. Trikset er å få hamret de ut uten å knuse hele døren og alt rundt den med hammeren :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Allt rundt er vekk ;)

Den kan vel ikke være så dyr på møller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert 20 kroner stykket eller noe sånt. 2 pr dør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter også en foring inni hengselet (mellom hengsel og pinne) som også kan byttes. En pr hengsel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg gå over de...

Blir nok en tur på møller i morgen ja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne..

Finnes det nye pinner evt. foringer til C4-hengsler også? En relativt fersk Møller-dude fant ikke noe annet enn hele hengselet til 1400,-..

Det virker som at pinnen i det nedre hengselet på førerdøra på Nazze har brukket, endene rører i hvertfall på seg hver for seg! : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På C4 så ser det ut som i AKTE at man kun får kjøpt komplett hengsel. På type 81/85 så er den ene delen av henselet sveiset fast i A-stolpen, derfor brukes foringer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.