Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en Audi S4 4.2 94 modell :) Kan forøvrig si at jeg har kun hatt Bmw tidligere men alltid hatt lyst på en Audi S4. Så Bmw kan jeg en del om, men på Audi så er jeg nesten helt blank, derfor så kommer jeg sikkert til å bruke dette forumet mye for å få svar på ting. Liker å sette meg skikkelig inn i saker og ting så dere får på forhånd ha meg unnskyldt for evt dumme spørsmål :)

 

Han som jeg kjøpte bilen av sa at det var originalt montert alarm i bilen(men det vet jeg ikke for sikkert). Saken er at det ikke går an å bruke nøkkelen til å fysisk låse opp noen av låsene på bilen, bortsett fra tenningen selvfølgelig. Jeg må bruke den trykknappen på nøkkelen for å låse/åpne bilen. Bilen har en sånn mottaker på dørstolpene på høyre og venstre side. Jeg kan sette nøkkelen inn i dørene og vri litt sånn at jeg ser såvidt at låseknappen rører på seg, men det går altså ikke an å åpne/låse døra med den. I bakluken så får jeg heller ikke inn nøkkelen.

Jeg ringte en lokal Audi forhandler og de sa at de aldri hadde hørt om en sånn type alarm så de mente at det helt sikkert er noe feil. Men så prata jeg med en fyr jeg kjenner som har skikkelig greie på Audi og han mente at det var sånn det skulle være. Det var visstnok montert en liten elektrisk motor/servo eller noe på låsene for at man ikke skal klare å bryte opp nøkkel låsen.

 

Noen som har noen erfaring med dette som kan hjelpe meg? Jeg synes iallefall at det er veldig rart at det ikke skal gå an å låse opp dørene med en nøkkel, det må isåfall være toppen av sikkerhet :)

 

Hvis batteriene på nøkkelen blir tomme så kommer jeg jo meg ikke inn i bilen sånn som det er nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, merkli, eg og har orginal montert "alarm" på min, og der kan eg bruka nøkkelen og...ikje d at di har byttet tenningslås hos deg då, slik at du egentli trenger 2 nøkler, for kos ska ein ellers få opp dørene vist batteriet er flatt, vist du ikkje kan bruka nøkkelen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikje d at di har byttet tenningslås hos deg då, slik at du egentli trenger 2 nøkler, for kos ska ein ellers få opp dørene vist batteriet er flatt, vist du ikkje kan bruka nøkkelen?

 

 

Akkurat det samme som jeg tenker også, vil jo aller helst at det skal gå an å bruke nøkkelen i døra.

 

Noen som vet hva det evt koster å skifte alle låsene på denne bilen? Og hvordan blir det da isåfall med alarmen som virker på sentrallåsen? Får jeg bestilt flere "sendere" til alarmen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen Terje!

 

De fleste av disse bilene med orginal alarm har en veldig enkel type. Sentrallåsen er jo vakumstyrt, og når du låser bilen med nøkkelen vil du høre et lite "fløyt" fra bagasjerommet. I tillegg vil pæra i nødblinker-knappen blinke. (iaffal på 80 b4)

 

Det jeg vil anbefale deg er å lete etter en evt hjerne til alarmen, jeg har aldri sett en orginalalarm som fungerer slik du forklarer, så dette tror jeg er noe ettermontert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På bilen min var alarmen brukt som døråpner og når jeg prøvde nøkkelen gikk det heller ikke å låse opp den. Klinte inn litt olje og lirka med nøkkelen og da fikk jeg den opp etterhvert. Fungerer helt fint nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen Terje!

 

De fleste av disse bilene med orginal alarm har en veldig enkel type. Sentrallåsen er jo vakumstyrt, og når du låser bilen med nøkkelen vil du høre et lite "fløyt" fra bagasjerommet. I tillegg vil pæra i nødblinker-knappen blinke. (iaffal på 80 b4)

QUOTE]

 

Det blinker i nødblinkerknappen når jeg setter på alarm, men det er ikke noen lyd.

 

Det heller vel mest til at noe ikke er som det skal, eller? Jeg kan vel ikke være den eneste i Norge som har en sånn alarm:) Rart hvis ingen isåfall har hørt om noe lignende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok låsesylindrene i dørene som ikke stemmer med nøkkelen, sikkert vært innbrudd en gang og byttet dem uten å kode om. Det er ingen motor som holder igjen låsen, og det skal gå like fint å låse opp og igjen bilen med nøkkel som med knappen på fjernkontrollen.

 

Så for en gangs skyld er det forhandleren som har rett - det er noe feil med låsene dine.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vist du har planer om og montere alarm i alle fall så gjør di dette for 3500 på norsk speedometer service i oslo/torshov..dette er defa alarm..jeg er hvertfall veldig fornøyd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, DEFA med startsperre er 'must' på slike biler..

 

Litt olje gjør nok sikkert susen, ellers vet jeg også at VAG sine låsekasser/systemer er litt ekstra glad i overhaling sånn innimellom.. ;)

 

Tipper du får opp øynene mht. 4hjulsdrift til vinteren, det er dag og natt i forhold til en bimmer, i hvertfall!

Velkommen til VACN, og husk at ingen spørsmål er for dumme, i hvertfall ikke hvis du har søkt litt på forumet og ikke funnet noen svar! ;)

En bra side med tekniske tips: http://www.sjmautotechnik.com hvor Scott også selger svært rimelige deler..(som du kommer til å trenge..) Anbefales! : ja : (mest til 2.2t-motoren, da.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men la oss si at vi konkluderer med at enten tennings eller dørlåser er skiftet. Går det an å finne ut det på noen måte, hvilken som er skiftet altså? Det letteste hadde vel vært om dørlåsen er skiftet for da er det vel bare å bestille en ny på chassinr på bilen og da skal nøkkelen passe på både tenning og dør?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.