Ny bruker; temp. måler (& forstilling)

Anbefalte innlegg

Hei, ny bruker her; flott å ha tilgang til et forum som dette!!

 

Kjøpte en tysk-importert Passat TDI, 130 hk, 2002, for et par uker siden. Gjorde "hjemmeleksa" og føler meg trygg på at alt er i orden vedr. historikk, etc. (etter å ha blitt forsøkt lurt tidligere; viste seg at et par av verkstedene referert til i service-boka aldri hadde eksistert...). Svært fornøyd med kjøpet!

 

Uansett; temp. måleren oppfører seg underlig. Ser at det går en tråd med noe av den samme problematikken, men jeg tror mitt problem er av en annen karakter. Temperaturen ligger på 0 i en 10 minutters tid, før den plutselig spretter opp til 90. ELLER den begynner å krype oppover som normalt - til en 40-50 grader, for så å synke til 0, for så igjen å sprette opp til 90 igjen etter et par minutter. Der blir den liggende, og oppfører seg helt normalt etter det. Ingen forskjell i hverken vifteaktivitet eller hvordan bilen fungerer ellers om den faller til 0 eller holder seg på 90.

Kan ikke dette bare være en dårlig forbindelse/kopling/kontakt et eller annet sted??

 

Et annet etterslengs-spørsmål; hvordan er det med forstillingen på denne Passaten? Vet at Audi ihvertfall vel byttet forstilling på biler rundt denne årsklassen på egen regning, da det var så mye trøbbel med dem... Har VW hatt samme problematikk; har de da evt. tilbudt det samme?

 

Takk!

 

Vennlig hilsen Terje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at det gikk litt kjapt i svingen når jeg skrev dette; temp. måleren ligger selvfølgelig ikke på 0, men på 50 - i og med at den starter der - og når jeg skriver at den krabber opp til 40-50 grader betyr det naturligvis 70-80 grader...

 

Hei, ny bruker her; flott å ha tilgang til et forum som dette!!

 

Temperaturen ligger på 0 i en 10 minutters tid, før den plutselig spretter opp til 90. ELLER den begynner å krype oppover som normalt - til en 40-50 grader, for så å synke til 0, for så igjen å sprette opp til 90 igjen etter et par minutter. Der blir den liggende, og oppfører seg helt normalt etter det. Ingen forskjell i hverken vifteaktivitet eller hvordan bilen fungerer ellers om den faller til 0 eller holder seg på 90.

Kan ikke dette bare være en dårlig forbindelse/kopling/kontakt et eller annet sted??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen :)

 

Første bud ved slike feil på en bil som er såpass ny er å få lest av feilkoder. Enten hos ditt lokale VAG verksted eller at du går til innkjøp av VAG Com ( bruk søk funksjonen så får du masse info om dette ).

 

Uten å ha avlest feilkoder så vil jeg i førsteomgang anta at det er G62 sensoren din som har tatt kvelden. Det er en 4 polet sensor som generer 2 signaler, etter til motorstyringen og ett til instrumentet. Begge er vanntemp.

 

Hva gjelder forstillingen din så har du rett, det er den samme som på Audi A4 og A6. Ta en telefon til din lokale VAG forhandler og førhør deg om reklamasjonsmulighetene på din årsmodell. Det har vært mange endringer på garanti/reklamasjons ordingen rundt denne forstillingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen :)

 

[...] Hva gjelder forstillingen din så har du rett, det er den samme som på Audi A4 og A6. Ta en telefon til din lokale VAG forhandler og førhør deg om reklamasjonsmulighetene på din årsmodell. Det har vært mange endringer på garanti/reklamasjons ordingen rundt denne forstillingen.

 

Takker for velkomst og svar!

Til info til andre som måtte lure på det samme: Ifølge Møller Follo skal de aktuelle forstillingsdelene på 2002-mod. være av annen type enn dem som det skal ha vært så mye problemer med.

Uansett er bilen visstnok "for ny" til at det skulle omfattes av aksjons-/reklamsjonsordninger fra VW sin side...

 

Terje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.