Bytta lmm og lambda men fortsatt noe småfeil

Anbefalte innlegg

Bytta LMM og lambda på min audi a4 1,8 95 mod, bilen ble klart bedre men ble fortsatt ikke kvitt noen feil jeg har .. ..

 

- Bilen kan være tungstarta noen ganger, den starter men etter litt turtall dauer motoren, men ettter å ha prøvd litt starter den til slutt..

 

- Bilen jager litt noen ganger på tomgang

 

Noen som har noe peiling på hva det kan være ? har ikke sjekka plugger, pluggledninger, rotorhus eller coil. kan det være det ?

 

Tenkte også på om det kan være katalysatoren, selv om den ikke er gammel (to år) , men kanskje det kan hjelpe å borre ut innmaten i den ?

 

Noen som har peil ?? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tempføler? Vært på vag og lest ut feilkoder a?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor sitter temp følern da ? Kan ikke være dårlig batteri ? selv om det er bare et halvt år gammelt, har prøvd å starte andre biler med flatt batteri å da tar det lang tid før du får start på den andre bilen liksom ...

 

joda de har lest av feilkoder på bilen min, det er noen måneder sida men hadde de samme problema da også.....

 

har også lest av med vag-com demo progr. eneste feilen jeg fant da var lmm, men den bytta jeg jo ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske sikker på at den sitter på baksiden av toppen, mot torpedoveggen i en kjølevannsstuss. Føleren er fire polet og antakelig blågrønn eller ordentlig blå. Denne gir beskjed om motorens temp til motorstyreenheten som bruker dette signalet for å gi riktig mengde bensin avhengig av motortemp. Den er dobbel ( firepolet ) fordi den ene kretsen går til motorstyring, mens den andre går til instrumentet. Det er derfor fullt mulig at denne er def. selv om viseren i bilen virker ok. Dette er et kjent problem på vag motorer av nyere årgang ca 95 og oppover. Feilleseren hos vag vil evt avsløre om den er def.

 

Plassering av føleren gjelder 1.8 motoren. Tror den sitter på siden av motoren på 1.6 men er ikke sikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja ok får sjekke det ut, peiling på hva denne føleren koster da? vag-com demo program bør jo kunne lese av denne feilen å trenger vel ikke dra til møller ?

hva slags symptoner får du om det er feil på måleren ???

 

bilen var forresten tungstarta i morges også å det kom litt svart røyk ut av potta når jeg prøvde å starte å ikke fikk start....starta til slutt da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper rundt 250 kr men er ikke sikker. Du kan få symptomer som motorfusk, startvansker, feil visning av temp i instrumentet, høyt bensinforbruk, soting av plugger, dårlig tomgang osv... Når du sier det røyk svart av potta da du starta blir jeg nesten enda mer sikker på at det er den. Den tror vel at motoren er veldig kald og pøser på med bensin som motoren ikke klarer å brenne opp = ryker svart. Vag-com har jeg ikke peil på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mesteparten av start vanskene kommer når bilen har stått over natta å jeg skal starte den dagen etterpå......syns problemene kommer mer og mer når kulda er kommet hit..... å etter flere ganger med starting er jeg nesten sikker på at bensin nåla har gådd litt ned... ellers er jeg usikker på hvordan bensinforbruket er på kjøringa, har ikke sjekka på ei stund...den følern kan ikke noe å si at bilen bruker kjølevæske ?

 

nåla kommer vertfall til normalt etter motoren har varma seg litt ....

 

hvis den følern er så billig som du sier er det vel billigere å bare bestille den istedenfor å betale møller penger for feilsøk : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

føleren heter bare tempføler ?`

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja... tror ikke de tar den helt store summen for å lese av feilkodene uansett.

Tror ikke føleren er noe særlig dyrere heller så da kan man jo i grunnen skifte den litt på mistanke. Er jo ikke noe ukjent feil på slike biler dette.

 

At den bruker kjølevæske har nok ikke noe med føleren å gjøre men, kanskje en lekasje en plass eller i værste fall en def. toppakning.

 

Føleren heter dobbeltemperaturgiver G62

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe ok takk for hjelpa :) enda ikke fått sjekka for lekkasjer, noen gode tips for å gjøre det ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den føleren, den sitter vel ikke rett under innsugsslangen på baksiden? Var jo å så på bilen til thomas og der var det en føler som var frakoblet.. Den føleren hadde en hvit kontakt hvor pluggen skulle inn og sto i et avlangt sylinderformet hus.. Og selve pluggen hadde bare to pinner.

 

Vi får nesten prøve å koble den til i morra da thomas og se om vi får gjort noe annet med den innsugsslangen for å få det til å passe hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

å kontakten var blå ja....men det ser ut som den har vært avkobla i lengere tid.....snålt ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm.. merkelig. Hørtes nesten ut som om den føleren/kontakta du prater om er til forstilleren til kamakslene. Tror jeg ville fått en vag mekaniker til å ta en titt oppi der gitt. Hvis ikke den sitter på vil du nok kanskje ha litt rar gange på motoren eller lav effekt. Ikke sikkert det er den men. Er ikke alle modeller som har slik forstilling av kamaksler som jeg mener. Vanskelig å si sikkert uten å ha sett det.

 

Hvis det er en 1.8 motor vi prater om her sitter også tempføleren i bakkant under innsugsslangen men, da montert i en vannstuss. Kontakta på den er fire polet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

å kontakten var blå ja....men det ser ut som den har vært avkobla i lengere tid.....snålt ?

 

Se litt bort fra det andre jeg skrev her nå. Har du funnet ei bøå frakoblet kontakt? Er denne fire polet? I så fall tror jeg du er på rett spor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

delenummeret på den avsylindra ukjente tingen er 027 15 002 02

21502067 skal skrive det inn på en ny tråd for å sjekke om noen vet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er en adr motor vertfall,...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samma problem på min a3. fann ut at feilen va kjøleveske temp måleren. kosta ca 400 kr. var lett å bytte. å bilen har gått som ei klokke siden..... men pass på å bytte denne føleren på varm motor..... varmt vann = trøkk. det fann jeg kjappt ut når jeg plutselig sto med kjeften full av kjøleveske i det jeg trakk ut tempmålern... smakte pyton!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samma problem på min a3. fann ut at feilen va kjøleveske temp måleren. kosta ca 400 kr. var lett å bytte. å bilen har gått som ei klokke siden..... men pass på å bytte denne føleren på varm motor..... varmt vann = trøkk. det fann jeg kjappt ut når jeg plutselig sto med kjeften full av kjøleveske i det jeg trakk ut tempmålern... smakte pyton!

 

 

Jeg går vel sterkt ut ifra at det skal stå "ikke" en plass i den setningen.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe. ja det stemmer. my bad.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.