Problem m/ettermontert XENON

Anbefalte innlegg

Var med på lasset her på forumet tidligere iår og handla kina-xenon.

Kjøpte da H1 til kjørelysa på s6'n.

 

Og nå har det begynt å skje utrivelige ting; etter å ha kjørt i to-tre min slokner venstrelyset, får da feilmeldingen opp inne i bilen. Slår jeg så av og på lysa igjen funker lyset i enda to-tre min, og slik går det.

 

Er dette et tegn på atte pæra holder på å gå, eller ryker de helt når de er ferdig? Kan det være ballasten?

 

Noen tips, lignende erfaringer??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjedde akkuratt det samme med bilen min og lyset ble helt borte til slutt. Ballasten gikk : bråk : , pæra var like hel.

 

Men for all del, kan jo være pæra de som holder på å gå da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kryssbytt ballastene eller pærene og se om feilen er på samme side.. Da finner du ut om det er pære eller ballast.. Hadde samme problemet med mitt som viste seg å være ballast.. Kutta ut etter 5 min og kom på litt etter en "restart" en liten stund.. Fikk ny sendt rett i posten og har fungert etter dette :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte du dette av et Norsk firma burde det være en smal sak å få erstattet de defekte komponentene. Her gjelder vel forbrukerkjøpsloven

 

;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte du dette av et Norsk firma burde det være en smal sak å få erstattet de defekte komponentene. Her gjelder vel forbrukerkjøpsloven

 

;)

 

Vel, kjøpte jo dette fra samlebestillingen som Dybvik ordnet tidligere iår, får vel ikke noe garanti fra kina regner eg med.

 

Blir vel umulig å bare få kjøpt en ballast og...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, kjøpte jo dette fra samlebestillingen som Dybvik ordnet tidligere iår, får vel ikke noe garanti fra kina regner eg med.

 

Blir vel umulig å bare få kjøpt en ballast og...

 

Beste er vel å ta det opp med han?

Har du sendt han en mail på dette da? Jeg gjorde det, og fikk super service.. Ballasten lå i postkassa et par dager etter.. På garanti.. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, kjøpte jo dette fra samlebestillingen som Dybvik ordnet tidligere iår, får vel ikke noe garanti fra kina regner eg med.

 

Blir vel umulig å bare få kjøpt en ballast og...

 

Du får garantert en ny ballast av Dybvik,en meget hyggelig kar! : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har link til tråden om samlebestilling xenon eller hele navnet hans?

finner det ikke på søk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper det er MANGE som kommer til og få slike problemer med disse ettermonterte Xenon settene i vinter, det var ikke rare greiene de settene der gitt. Her er det mange feller man kan gå i når man monterer. De fleste vet vel ikke hvor mye spenning det går i disse ledningene i starten, her snakker vi om 25000Volt i starten, og en liten dårlig forbindelse i en kontakt eller ledning samt fuktighet og den slår over tvert! Vips så er den ball-lasten deffekt, og kanskje er du så heldig at den slår over i bilens elektriske utstyr, ja da snakker vi om brente komponenter. Så disse balllastene må du tenke nøye over hvor du plasserer dem hen, samt ledningene og kontaktene.

 

Jeg monterte disse i min bil, men de skal jeg fjerne, jeg tar ingen sjanse på disse settene, så hvis noen vil ha H3 Xenon har jeg det snart liggende på arbeids benken min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, kjøpte jo dette fra samlebestillingen som Dybvik ordnet tidligere iår, får vel ikke noe garanti fra kina regner eg med.

 

Blir vel umulig å bare få kjøpt en ballast og...

 

Nå startet han vel et firma for å selge disse kitene, såvidt jeg har fått med meg. Det kan jo selvsagt ha vært senere enn ditt kjøp forsåvidt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det de omtalte Kina kittene han selger gjennom firmaet nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å tro mer at det er pæra som er på vei til å ryke, i dag begynte lyset å bli mer og mer lilla for å gå over i rødt før det sloknet.

 

Slår jeg kjapt av og på brytern igjen er det normalt i etpar min så skjer det igjen.

 

Hva skjer vanligvis når pærene ryker da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å tro mer at det er pæra som er på vei til å ryke, i dag begynte lyset å bli mer og mer lilla for å gå over i rødt før det sloknet.

 

Slår jeg kjapt av og på brytern igjen er det normalt i etpar min så skjer det igjen.

 

Hva skjer vanligvis når pærene ryker da?

 

 

Om du leser innlegget mitt nesten øverst så kan du jo prøve det som står der.. Om du bytter ballasten på siden problemet er, og over til der siden som er ok så finner du jo fort ut om det er ballast eller ikke.. Verre er det ikke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å tro mer at det er pæra som er på vei til å ryke, i dag begynte lyset å bli mer og mer lilla for å gå over i rødt før det sloknet.

 

Slår jeg kjapt av og på brytern igjen er det normalt i etpar min så skjer det igjen.

 

Hva skjer vanligvis når pærene ryker da?

 

Da er det GARANTER pæra di som går,fikk besked i fra Karl Dybvik som driver Dybvik Trading der jeg kjøpte Xenon min at hvis lyset går over til rødelig er det pæren som ryker snart. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det GARANTER pæra di som går,fikk besked i fra Karl Dybvik som driver Dybvik Trading der jeg kjøpte Xenon min at hvis lyset går over til rødelig er det pæren som ryker snart. ;)

 

 

Ikke garantert.. ;)

 

Hadde som sagt samme problemet.. Der "blafret" lyset bittelitt i en annen farge og ble borte.. Etter en re-start så funket det i et par minutt.. Det var ballast... Kryssbyttet ballastene og feilen flyttet seg over..

 

Skal jo sies at noen uker senere røyk ene pæra oxo da.. Husker ikke hvilken side det var på men..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke garantert.. ;)

 

Hadde som sagt samme problemet.. Der "blafret" lyset bittelitt i en annen farge og ble borte.. Etter en re-start så funket det i et par minutt.. Det var ballast... Kryssbyttet ballastene og feilen flyttet seg over..

 

Skal jo sies at noen uker senere røyk ene pæra oxo da.. Husker ikke hvilken side det var på men..

 

Hmm,ok.

Åssen festet du ballastene dine?

Jeg stripset de fast til karosseriet med skumgummi i mellom så de ikke får flyttet seg noe.Det dreper ballastene oxo,hvis de flytter seg mye og får noen smell..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,ok.

Åssen festet du ballastene dine?

Jeg stripset de fast til karosseriet med skumgummi i mellom så de ikke får flyttet seg noe.Det dreper ballastene oxo,hvis de flytter seg mye og får noen smell..

 

 

Festet de godt fast til rammevangene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har innimellom problem med at venstre ikke tennes ved oppstart, men har funnet ut at det er pluggen inn i selve lampehuset.. Prøv å jokke litt på den når lampa ikke tennes, og se om du har samme. (Jada.. Skal stramme pinnene ved anledning.. ;))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får dere slike problemer så skal jeg prøve å få dette igjennom på garantien eller tid sterkt redusert pris. Det bare ble gitt 6 månders garanti på lysene den gangen nå som firmaet er oppe og går kan jeg gi 1 års garanti.

 

Settene er forresten TUV/E godkjente i Nederland så ikke vær redd for å ha dem montert som godeste Aiko. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.