Anbefalte innlegg

Heisan!

Er ny her, men drister meg likevel innpå med et spørsmål....

Har en 1985 A90Q (KV motor) som ikke går som den skal. Tror det er tomgangsventilen som er feilen. Kan man måle denne ventilen på en eller annen måte for da å finne ut om denne er i orden eller ikke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver å kødder med samme problemet selv på en KV motor i en 89.

I følge hayens boka skal man måle 430-440 mA hvis man kobler et multimeter inn i kretsen til tomgangsmotoren. Denne styres av en temperaturgiver på undersiden der øvre slange går ut, motorturtallet og tomgangsbryteren på spjeldhuset. Jeg har nå byttet temp sensoren og justert bryteren på spjeldet. Har ikke fått målt kretsen enda men etter at jeg prøvde å reingjøre tomgangsregulatoren har den delevis begynnt å virke. Problemet mitt var for høy tomgang. Sjekk også over alle vakumslanger for lekasjer o.l.

 

Se også: http://www.humanspeakers.com/audi/isv.htm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel sjeldnere at tomgangsregulatoren ikke får strømmen den skal ha. Som Martin nevner er det større sannsynlighet for at selve ventilen har satt seg; den fylles med dritt etter mange kjørte km. Plukk den av bilen, fyll opp med noe rensemiddel (har selv brukt wd40, crc5-56. har hørt forgasserrens, men hvasomhelst som kan ta fett og dritt burde funke) hold igjen endene og rist. Tøm ut, gjenta til det ikke kommer mere guffe ut av den. Sjansene er at regulatoren nå fungerer fint igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor den ventilen befinner seg på en NG ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor den ventilen befinner seg på en NG ?

"Under" innsuget i forkant av motoren (inni U-en på innsuget om du skjønner). Det er en sylindrisk liten kloss med to slanger inn og en to-polet kontakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki.. Takk.. :) Har lignende problem på min også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå funnet ut at tomgangsventilen er ok.

Men så.... det relèet som styrer denne.....(443 907 393)....er det mulig å måle om dette fungerer som det skal?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.