Anbefalte innlegg

tenkte jeg skulle koble hovedlysa mine over på rele, slik at jeg får bedre lys

 

saken er at det er H4 i hovedlysa og H3 i "tusenmetringene"..

 

 

noen som har peiling eller koblingskjema over dette?

 

Og hvor mange relèer trenger jeg? 1 til hvert lys? for best resultat?

 

 

 

Mvh

 

En håpefull lysfanatiker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du trenger et rele`pr lys om du bruker et enkelt rele, finnes dobblet rele`også!

 

 

30 konstant 12volt batteri

85 jord

86 styrestrøm fra orginal ledningsnett til lyskasteren

87 til lyskasteren 12 volt inn på orginal ledningsnett til lyskasteren. der du kuttet ledningen..

 

skjønner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda.. men i H4 pærer.. hvordan blir det der etter som det er høy og lav på dem? må til et ekstra rele der da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, du må ha et rele til høy og et til lav. Biltema har ferdige kit til h4, jeg brukte det på min coupe, og det var veldig enkelt å montere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

langt herfra til nærmeste biltema.. blir enklere for meg å lage det selv!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger to reler og noen kabelsko og ledninger. De fleste releer tåler ca 30 amp hver så det går greit å koble begge nærlys til det ene og begge fulltlys til det andre.

 

Koble slik: 30 = Batteristrøm til rele 12v konstant

85 = Jording av rele til karosseri eller batteri minus.

87 = Ut til lampene. Fullt og nærlys på hvert sitt rele.

86 = Styrestrøm fra de ledningene som originalt gikk til pæra.

 

Da kobler du altså to ledninger til 87 på hvert sitt rele og strekker disse til hver sin lampe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger to reler og noen kabelsko og ledninger. De fleste releer tåler ca 30 amp hver så det går greit å koble begge nærlys til det ene og begge fulltlys til det andre.

 

Koble slik: 30 = Batteristrøm til rele 12v konstant

85 = Jording av rele til karosseri eller batteri minus.

87 = Ut til lampene. Fullt og nærlys på hvert sitt rele.

86 = Styrestrøm fra de ledningene som originalt gikk til pæra.

 

Da kobler du altså to ledninger til 87 på hvert sitt rele og strekker disse til hver sin lampe.

 

 

 

Thanks.. den oppskrifta var det jeg venta på ;)

 

 

da blir det å handle 3stk reler og en bråta med snabelsko og snøre!

 

funker det med 5 kvadrad ledning eller burde jeg bruke noe grøvre?

 

 

edit:

 

Blir det egentlig noen merkbar forskjell på dette? annet en at lysbryteneren kansje får et lenger liv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

edit:

 

Blir det egentlig noen merkbar forskjell på dette? annet en at lysbryteneren kansje får et lenger liv?

 

Du vil, etter all sannsynlighet, få bedre lys. Når jeg monterte releer på min bil så hadde jeg ca 11.6 volt på pærene før jeg monterte releene, og etter montering hadde jeg 13.7. Høyere spenning gir selvfølgelig bedre utbytte i pærene, så du ser bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thanks.. den oppskrifta var det jeg venta på ;)

 

 

da blir det å handle 3stk reler og en bråta med snabelsko og snøre!

 

funker det med 5 kvadrad ledning eller burde jeg bruke noe grøvre?

 

 

edit:

 

Blir det egentlig noen merkbar forskjell på dette? annet en at lysbryteneren kansje får et lenger liv?

 

Bare hyggelig!

 

Hjalp veldig på min forrige bil Golf 2 GTI

 

Jeg brukte 2.5 kvadrat til batteri og jording, mens resten var 1.5 kvadrat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.