El vindu går ned av seg selv...

Anbefalte innlegg

I stad da jeg var ute og kjørte begynte det plustelig å suse så veldig. Tenkte først det var klimaen som hadde klikka og satt vifta på fullt. Men så så jeg at passasjervinduet var på tur ned!

 

Noen som har opplevd dette før? Er det bare bryteren, eller er det en styreenhet til vinduene eller noe? Det ville ikke opp igjen med en gang heller. Ikke med bryteren på førersida heller. Og gikk litt tråere opp da det først gikk.

 

Har en ekstra bryter liggende, men hvis det er noen som har erfaring med dette hadde det vært greit å visst før jeg bytter feil del.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er et vanlig audi-problem at vinduene ikke går helt opp for så å stoppe og gå ned igjen, men har ikke hørt at de plutselig skal gå ned. Men jeg har en ide:

 

Det som pleier å være problemet er at vindusføringene er slitte og glir dårlig på skinnene. Derfor tror automatikken at det er et barnehode eller noe som hindrer vinduet i å gå opp, og derfor sender det i retur. Jeg har skifta de på min bil. Laget en guide som ligger på hovedsidene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men her er det snakk om at vinduene har vært oppe i flere dager og plutselig går ned av seg selv. Er mulig at det var i venstresving begge gangene det skjedde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt dette problemet på en -98 A6

Vinduene levde sitt eget liv, dørene begynte å låse seg opp og igjen.

Det viste seg at hele feilen lå i dørlåsen på førerdøren, fikk skiftet denne så var alt ok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dørlåsen kan vel styre vinduene ved at du vrir nøkkelen og holder den der. Men da ville jeg trodd at begge rutene skulle gått ned. Var det bare en som gikk på din, eller alle fire?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er et vanlig audi-problem at vinduene ikke går helt opp for så å stoppe og gå ned igjen, men har ikke hørt at de plutselig skal gå ned. Men jeg har en ide:

 

Det som pleier å være problemet er at vindusføringene er slitte og glir dårlig på skinnene. Derfor tror automatikken at det er et barnehode eller noe som hindrer vinduet i å gå opp, og derfor sender det i retur. Jeg har skifta de på min bil. Laget en guide som ligger på hovedsidene.

 

Det er nok ikke umulig at jeg burde ha gjort dette jeg også, for vinduene går litt trått virker det som. Men er jeg tviler på om det er dette hos meg nå. Har mere tro på noe elektrisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dørlåsen kan vel styre vinduene ved at du vrir nøkkelen og holder den der. Men da ville jeg trodd at begge rutene skulle gått ned. Var det bare en som gikk på din, eller alle fire?

Var til tider bare en rute som gikk ned.

Er bare å få lest av feilminnet så ser du om det er der problemet ligger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var til tider bare en rute som gikk ned.

Er bare å få lest av feilminnet så ser du om det er der problemet ligger.

 

Da fikser jeg det på mandag. Skal til Erling Rød og kjøpe dekkbager uansett tenkte jeg.

Dyrt for dørlås? Skifte nøkkel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk fikset dette dagen etter. Var ingen feilkoder i minnet, så jeg åpnet døra for å se. Det var litt korrosjon i kontakten til bryteren, så jeg smurte opp denne og satte i en annen bryter. Har ikke hatt noen problemer etterpå.

Problem løst-gratis!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.