#1 Skrevet November 6, 2005 Korleis polerer ein felger best? Uten å få riper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 6, 2005 Jeg polerte og vokset både sommerfelger og vinterfelgene mine med vanlig bilpolish/-voks. Har ikke fått noen riper. Nå var riktignok alle felgene nye slik at poleringen gikk veldig greit. Cluet er nok å vaske felgene nøye før polering slik at mest mulig av rensen skjer med vann og såpe/kjemikalier istedenfor med polish og polergarn. Brukte Cartec polish og 2 lag AG extra gloss protection. Selv 1mnd gammelt bremsestøv går av som en lek. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 6, 2005 Jeg bruker Autoglym super resin polish og ekstra gloss protection. Holder hele sommeren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 6, 2005 polerer du akkuat som med lakk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 6, 2005 polerer du akkuat som med lakk? Det er jo lakk! Eller har du felger med polert kant uten klarlakk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 6, 2005 Det er jo lakk! Eller har du felger med polert kant uten klarlakk? Eg er ikkje heilt sikker på om det er klarlakk på alt nei.. kanskje det er det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 6, 2005 hva med et bilde Roar ? ser fort om det klarlakk eller polert alu... med klarlakk ser det jo litt "mattere" ut.... mer skine i polert alu... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 7, 2005 Er vel disse felgene regner jeg med. Ser ut som lakkerte det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 7, 2005 Er vel disse felgene regner jeg med. Ser ut som lakkerte det. oku.. eg brukte litt voks tidlig på ein felg, men der vart det litt riper... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 8, 2005 polerer du akkuat som med lakk? Ja, akkurat som for karrosseriet. Men hvis du har krommede felger ville jeg brukt polish beregnet for det. Mine felger er pulverlakkerte(sommerfelger med en liten dash krom og vinterfelger i aluminiumsgrå) og fikk ingen riper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 9, 2005 Det er veldig viktig å få bort all sand før du begynner da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 9, 2005 Har sett noen felger som er lakkert i bilens farge. Hvilke grunning må man ha på felgene først ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 10, 2005 Har sett noen felger som er lakkert i bilens farge. Hvilke grunning må man ha på felgene først ? Det vi fikk beskjed om på mo-bi-rek på lillestrøm var att vi kunne bare matte felgene med ett sandpapir type lignende "lapp" bare så dem ble litt matte. så kunne vi bare lakkere oppå. var vist helt greit å bruke orginalfargen som grunning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...