#1 Skrevet November 6, 2005 som noen av dere kanskje kjenner til har jeg kjøpt meg en golf 2 med 1,8l med monojetronic.. har byttet følgende: -blå temp. sensor -luftfilter -plugger/rotor/fordelerlokk syns fremdeles forbruket er alt for høyt (rett i rundt litern på mila) med stortsett langkjøring. den starter lett og går greitt, syns kanskje den vegrer seg mot turtall, men men, merker at bilen sliter litt med tomgangen i perioder, den ramler ned til kanskje 400 rpm etter jeg går av gassen og så klarer den å komme seg opp til 900 rpm etter hvert....dette er som sagt periodisk. jeg har målt lambdaverdien og den ligger stort sett på 0.48v (som skal være riktig etter det jeg har lest meg til) er det noen som har tips på hva jeg kan sjekke som kan medføre høyere bensinforbruk enn det som er forventet på en slik motor??? jeg tenke kanskje på katta var tett?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 6, 2005 går motoren og "stamper" på tomgang? at turtallet er normalt. men at den "tenner" på en mystisk måte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 7, 2005 går motoren og "stamper" på tomgang? at turtallet er normalt. men at den "tenner" på en mystisk måte? hvis du tenker på jaging, så sviver bilen jevnt og pent.. fikk tips fra en i går at det muligens er lambdaen likevel....tenke også jeg skulle renske katta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 7, 2005 jeg har målt lambdaverdien og den ligger stort sett på 0.48v (som skal være riktig etter det jeg har lest meg til) jeg tenke kanskje på katta var tett?? Lambdaverdien skal vel variere ganske mye? Skal vel varierere fra 0,2-0,8 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 7, 2005 Lambdaverdien skal vel variere ganske mye? Skal vel varierere fra 0,2-0,8 ja, jeg fikk tips om det i går, skal vel passere 0.5v 8 ganger i løpet av 10 sek. min lambda har kun 1 ledning, og disse biltemagreiene har minimum 2.....spiller det noen trille da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 7, 2005 Biltema har med en kabel de... http://www.biltema.no/carparts/carpart_info.asp?iItemId=55640 298,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...