Fjærne kat`er. på S4 (aan)

Anbefalte innlegg

Noen her som har fjærnet de? og brukt resten av eksosanlegget som det er orginalt?

Har noen bilde av dette? hvordan du har gjort det...?

Tenkte å skru av katalysatorene og legge vanlige rør der heller. Men jeg vil ikke ødlegge det orginale med å skjære av de orginale kat`ene å sveise inn rør.

Jeg vil skru de av med flensene, og sveise rør, med flenser. Sånn at jeg kan skru på kattene igjen vist det måtte være nødvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror det står katterstattere tilsalgs på torget på finn.no en plass

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm..... må ta en titt. men ingen he i klubben som har gjort det da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tomme katter. Resten av eksos originalt, er jo av "free flow" typen.

Resultat;

Mindre "backpressure" -> Ladetrykket økte med 0,1bar. Justert ned igjen vha WG fjær.

Kaldere ladeluft; ned 15°, fra 35° til 20° over utetemp, ved lengre belastning.

Raskere oppspoling av turbo, merkbart.

Turbo hvinelyd, når denne spooler opp.

Det finnes ferdige løsninger for kat erstattere, f.eks;

http://www.bn-pipes.de/edelstahlauspuffanlage-dateien/edelstahlauspuffanlage-audi/e-audi-s4-s6-s6plus-type-c4-edelstahlauspuffanlage.htm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå var de bare for S6 da. Er ikke likt med S4. Men det er jo sånn jeg hadde tenkt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå var de bare for S6 da. Er ikke likt med S4. Men det er jo sånn jeg hadde tenkt
S6/S4 2,2 20v turbo har akkurat samme eksosen ;) Så dette er bolt-on det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette så jo ganske enkelt ut å lage selv... kom meg ikke til å jekke opp bilen i går. Nesten full storm og monsumregn her nede på sørlandet for tiden. hehe! Tar det på sikt! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.