#1 Skrevet November 8, 2005 min 1,8 T har begynt å fuske/rykke ved pådrag. bilen går helt fint ved rolig og jevnt pådrag,men hvis jeg drarpå så rykker den noe voldsomt mellom ca 3 og 4000 o/min. etter 4000 går den normalt. nesten sånn som man får hvis en motor å "hugger" på turtallssperra. noen som kjenner til dette? kan det være Coilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 8, 2005 Mest sannsynlig LMM-en din som kødder her.. Prøv å koble fra LMM-en og se om den går bedre da.. Og så kan det hende at det hjelper å rense den litt. Kjøp isopropanol og dypp føleren i dette. La den så tørke i noen timer før du monterer denne på igjen.. Visst LMM er gåen så koster den ca 1100 på møller og så kommer rabatt i tillegg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 8, 2005 Høres ut som en defekt coil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 8, 2005 ja det kan vel være mye forskjellig, men det er jo bare å kjøre diagnose test på bilen så finner du det lett ut..... prøv først bare som bjørn tore sa, koble ut lmm å da skal bilen gå i nødmodus.....bilen går ikke bra da, men den skal gå uten å fuske så da finner du det lett ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 8, 2005 Mest sannsynlig LMM-en din som kødder her.. Prøv å koble fra LMM-en og se om den går bedre da.. Og så kan det hende at det hjelper å rense den litt. Kjøp isopropanol og dypp føleren i dette. La den så tørke i noen timer før du monterer denne på igjen.. Visst LMM er gåen så koster den ca 1100 på møller og så kommer rabatt i tillegg. har prøvd å rengjøre LMM, men uten stort hell. skal prøve å koble den fra å se hva som skjer. LMM til min 1,8 TQ 96mod koster 4000,- (3500,- med rabatt) hos møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 9, 2005 har prøvd å rengjøre LMM, men uten stort hell. skal prøve å koble den fra å se hva som skjer.LMM til min 1,8 TQ 96mod koster 4000,- (3500,- med rabatt) hos møller. Det var da sinnsykt til stiv pris da.. De koster å kjøre Audi vettu 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 9, 2005 Ville sjekka pluggene først jeg....overslag i en plugg lager slike problemer... Åssen årsmodell er det snakk om? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 9, 2005 Ville sjekka pluggene først jeg....overslag i en plugg lager slike problemer...Åssen årsmodell er det snakk om? dette er en 1996 mod. pluggene skal byttes likevel, så vi får se om det blir bedre da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 9, 2005 Det var da sinnsykt til stiv pris da.. De koster å kjøre Audi vettu koster å kjøre Audi ja gitt. går heller ikke å kjøpe disse LMM rett fra Bosch, da bosch nr 280 212 117, er "beskyttet" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 9, 2005 dette er en 1996 mod. pluggene skal byttes likevel, så vi får se om det blir bedre da. Da skal du ikke ha problemer med coilene....men sjekk pluggene og se om det ligger oljerester nedi plugghulla og. Hvis toppdekselpakningen lekker olje vil det dryppe ned i plugghulla og lage overslag i pluggen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 11, 2005 kan jo være lambda. kobler du ut lmm kobler du også ut lambda sonde. med andre ord vet du ikke hundre prosent... beste vil være diagnose kontroll. Vær obs på bytte av lambda sensorene i 96, di går ikke om hverandre. sjekk opp mot chassis nr når du kjøper ny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 13, 2005 koster å kjøre Audi ja gitt. går heller ikke å kjøpe disse LMM rett fra Bosch, da bosch nr 280 212 117, er "beskyttet" Du kan kjøpe den fra mekonomen. Der ligger den ca. en høvding billigere pluss at du får samme rabatt, og det er akkurat samme enhet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 14, 2005 Du kan kjøpe den fra mekonomen. Der ligger den ca. en høvding billigere pluss at du får samme rabatt, og det er akkurat samme enhet. vet... har god rabatt igjennom jobben på mekonomen så jeg sparer nesten 2 store på å handle der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 15, 2005 da har jeg bytta plugger og bilen ble god som gull! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...