rykking/fusking ved pådrag

Anbefalte innlegg

min 1,8 T har begynt å fuske/rykke ved pådrag. bilen går helt fint ved rolig og jevnt pådrag,men hvis jeg drarpå så rykker den noe voldsomt mellom ca 3 og 4000 o/min. etter 4000 går den normalt. nesten sånn som man får hvis en motor å "hugger" på turtallssperra. noen som kjenner til dette? kan det være Coilen? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest sannsynlig LMM-en din som kødder her.. Prøv å koble fra LMM-en og se om den går bedre da.. :) Og så kan det hende at det hjelper å rense den litt. Kjøp isopropanol og dypp føleren i dette. La den så tørke i noen timer før du monterer denne på igjen..

 

Visst LMM er gåen så koster den ca 1100 på møller og så kommer rabatt i tillegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en defekt coil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det kan vel være mye forskjellig, men det er jo bare å kjøre diagnose test på bilen så finner du det lett ut.....

 

prøv først bare som bjørn tore sa, koble ut lmm å da skal bilen gå i nødmodus.....bilen går ikke bra da, men den skal gå uten å fuske så da finner du det lett ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest sannsynlig LMM-en din som kødder her.. Prøv å koble fra LMM-en og se om den går bedre da.. :) Og så kan det hende at det hjelper å rense den litt. Kjøp isopropanol og dypp føleren i dette. La den så tørke i noen timer før du monterer denne på igjen..

 

Visst LMM er gåen så koster den ca 1100 på møller og så kommer rabatt i tillegg.

 

 

har prøvd å rengjøre LMM, men uten stort hell. skal prøve å koble den fra å se hva som skjer.

LMM til min 1,8 TQ 96mod koster 4000,- (3500,- med rabatt) hos møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd å rengjøre LMM, men uten stort hell. skal prøve å koble den fra å se hva som skjer.

LMM til min 1,8 TQ 96mod koster 4000,- (3500,- med rabatt) hos møller.

 

 

Det var da sinnsykt til stiv pris da.. De koster å kjøre Audi vettu :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville sjekka pluggene først jeg....overslag i en plugg lager slike problemer...

Åssen årsmodell er det snakk om?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville sjekka pluggene først jeg....overslag i en plugg lager slike problemer...

Åssen årsmodell er det snakk om?

 

dette er en 1996 mod. pluggene skal byttes likevel, så vi får se om det blir bedre da. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da sinnsykt til stiv pris da.. De koster å kjøre Audi vettu :P

 

koster å kjøre Audi ja gitt. går heller ikke å kjøpe disse LMM rett fra Bosch, da bosch nr 280 212 117, er "beskyttet" : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er en 1996 mod. pluggene skal byttes likevel, så vi får se om det blir bedre da. :)

Da skal du ikke ha problemer med coilene....men sjekk pluggene og se om det ligger oljerester nedi plugghulla og.

Hvis toppdekselpakningen lekker olje vil det dryppe ned i plugghulla og lage overslag i pluggen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo være lambda. kobler du ut lmm kobler du også ut lambda sonde. med andre ord vet du ikke hundre prosent... beste vil være diagnose kontroll.

 

Vær obs på bytte av lambda sensorene i 96, di går ikke om hverandre. sjekk opp mot chassis nr når du kjøper ny

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

koster å kjøre Audi ja gitt. går heller ikke å kjøpe disse LMM rett fra Bosch, da bosch nr 280 212 117, er "beskyttet" : eek :

 

Du kan kjøpe den fra mekonomen. Der ligger den ca. en høvding billigere pluss at du får samme rabatt, og det er akkurat samme enhet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan kjøpe den fra mekonomen. Der ligger den ca. en høvding billigere pluss at du får samme rabatt, og det er akkurat samme enhet.

 

vet... har god rabatt igjennom jobben på mekonomen så jeg sparer nesten 2 store på å handle der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg bytta plugger og bilen ble god som gull! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.