Hva kan være feil med min G-60?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått start på den. :) Men når jeg gir gass så bare smeller å bråker det noe helt forferdelig : mad : . Oxo når jeg gir gass så holder han igjen når jeg kommer opp i turtall. Er det noen som kansje har noe svar på det? :tilber: På forhond takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Timingen er føkked, altså registeret har hoppet en haug med hakk.

 

Spør du meg, så lukter det lunken kile og guffen veiv her.

 

Får du veeeeldig fort temperatur på motor? Er det no drag i bilen når du kjører den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tempraturen går fort opp å det er ikke noe drag i den. når jeg gir på så smeller det bare i den oxo virker det som at den ikke vil mere enn litt over 2000o/min for da er det nesten som å møte en vegg. Takker for alle svar å håper det er noen som kansje kan hjelpe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme opplegget på min i vår, og det kostet meg 30 - 40 000 kr...

 

Det sitter ett hjul som registereima løper på nede på veiva. Dette hjulet holdes på plass av en metallkile, og disse har en tendens til å ta kvelden. Dette fører til at registerhjulet spinner litt rundt på veiva, får temperatur så det holder og "sveiser" seg fast på nytt sted. Noe som da fører til at timing er HEEEELT feil. Du vil få feil tenning, feil åpning/lukking på toppen osv. Dette fører selvsagt til at bilen går som en STOR haug med dritt, bilen blir veldig fort varm, og hos meg var det så galt at 1-2 cm av støtfangeren bak smeltet pga den sinnsykt høye eksostemperaturen.

 

Det du må gjøre..

 

Skru av svinghjulsdemperen (Stort hjul som dynamoreima løper på), Løsne strammereima til registereima, skru av plagsome deksel, skru av registerhjulet på veiva. Når du kikker på veiva skal det være ett helt rett spor der, og i hjulet skal det være en kile som passer perfekt i sporet.

 

Hvis det nå ikke er noen kile der, trenger du nytt sånn hjul. Er det ikke kile og det er store sår på veiva trenger denne behandlig av proff mekaniske folk som kan fylle i no metall, kjøp ny/brukt veiv!

 

Og ja..husk å kjøpe ny den bolten som sitter på Registerhjulet på veiva. Denne skal visst bare brukes en gang, og bolten har litt av skyld for at slikt skjer, den strekker seg og gir ørlite slakk til hjulet å jobbe med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle forslag. Er det noen som har et timing sjema som kan sende meg det har i klubben kansje. Så kan jeg få skjekket det. Kan godt være mulig det er det som er feilen på bilen min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper denne kan være til hjelp

regr.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper denne kan være til hjelp

 

 

OFFTOPIC:

Har du lasta ned Tolerance hidden?

Isåfall hvor fant du det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.