Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe ram-air filter hos TS til golfen!

 

Har noen sp.mål!

 

Har ett tynt plastrør som går inn på luftfilter boksen (ved siden av luft til turbo), som er skjøtt/festet under innsuget og fortsetter ned/under på motor!

 

Hva er dette til?

Og hva gjør dere andre med dette når dere monterer åpent filter?

Må jeg f.eks ha et lite eget filter på dette røret?

 

Passer Ram-Air filteret rett på LMM-flensen?

Er det noe feste annordning på Ram-Air filter'ne, så det ikke bare henger i røret som går til turbo?

 

Dette ble mange sp.mål!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ingen som har noen lure svar til meg?? : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde Ram Air i min 1.8 T, der var det med ett universalfeste med som skulle på LMM samt avstivnings brakett.

 

Når det gjelder det tynne røret, vet jeg ikke hvordan det er i din Golf, men hos meg var det bare å sette på ett lite filter.

Dette fulgte med når jeg byttet til BSR filter.

Fikk forskjellige forklaringer på hva det tynne røret var, blandt annet veivhusutluftning, men der er det Ikke hos meg.

Vag verkstedet forklarte at denne slangen kom ifra en slags luftpumpe ved siden av/under motoren, akkurat hva den gjør hos meg vet jeg ennå ikke, jeg antar det er forvarming av luft eller noe sånnt.

 

Ble vel bare fler spørsmål ut av dette :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo litt lurere da takker for svaret!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Røret kommer fra den såkalte vifta for tilskuddsluft. Dette er ei elektrisk vifte som tilfører mer luft til forbrenningen i motoren under visse driftsforhold. Dette for å oppnå ei bedre forbrenning=mindre utslipp=miljøvennlig.

 

Anbefaler deg på en eller annen måte å få tilsluttet denne slangen på det nye filteret også evt. ved hjelp av et "hjemmebygd" adapter. I og med at lufta blir tilført før lmm går det vel antakelig bra uten også, men er usikker på om motoren da kanskje vil gå med litt fet blanding iblant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.