G60 som stiger på tomgang!

Anbefalte innlegg

Da jeg skulle sette fra meg Corraen etter en kjøretur, steig tomgangen min veldig! Den gikk opp til 2000 omdreininger og ble der, etterpå har den vore sånn! Ved kald start tar det en stund, om tomgangen stiger sakte oppover!

 

Hva kan dette skyllest? Tips mottas med takk : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde dette problemet på min og, der var det den lille tappen på mikrobryteren på gassspjeldet som hadde knekt/ramlet av, slik att den ikke ble trykket helt inn, trenger ikke være det samme på din men kanske litt greit å se etter viss du ikke vet om noe annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

flere ting som kan være årsaken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stor sannsynlighet for at det er tomgangs mikro-bryteren på spjellet som nevnt tidligere her. Plugg av kontakten å mål om det er noen forkjell når du åpner og lukker bryteren.

idle switch.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hey igjen!:) Hvor står denne mikrobryteren, noen som har bilder som merker av hvor den står?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter på baksiden av gasspjeldet.

 

 

Skiftet denne på min - nå er den gåen på en kammerat sin ...

 

Vanlig feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

møller (din lokale wag butikk) har jo event kjøpe brukt men da hvet man jo ikke om den virker event hvor lenge så beste er nok og kjøpe ny:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En stk universal bryter på clas ohlson - 30 kr.

 

Litt lodding - og feste den på - 30 min ...

 

 

 

Eller - 1300 på møller ( tror jeg det var ) - velg selv.

 

 

Kan sikkert finnes noen brukte av disse også ...

Men så mange som jeg hører har skiftet disse så ville jeg gått for en av de løsningene over.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.