#1 Skrevet November 10, 2005 Går meg tanker om å kjøpe en Audi 80 Q med 1,8 forgassermotor, men denne har alt for høy CO (er en 87 mod) for å gå gjennom EU bl.a. Er dette så enkelt som at man må skifte forgasser på bilen for å få dette ned, når man ikke får justert dette ned, eller er det andre elementer inn her som kan forårsake dette? Bilen går greit ellers.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 10, 2005 Jeg har tidligere hatt en Passat 1,8 med gasser og jeg antar at din ikke er ulik denne. Forgasseren kan jo justeres på, vet ikke om du har prøvd det. Det sitter en skrue på gasseren når du ser på den ovenfra. Denne skruen sitter litt beskyttet ned i en tynn sylinder. Du ser det om du åpner luftfilteret. Ville ikke ha prøvd dette som første mulighet. Et annet problem jeg har vært ut for er falskluft under gasseren, altså i koblingen mellom gasser og luftmanifoil. Der skal det sitte en pakning som kan begynne å lekke. Andre faktorer som kan virke inn på co er jo tett luftfilter og dårlige plugger+alt som kan påvirke blandingsforholdet luft/bensin. Se også over alle vakumslangene på gasseren, er de morkne/lekker så ligger problemert der. Er alle vakumslangene som skal være tilkoblet gasseren fra andre steder i motoren tilkoblet? Er fjæra på chokespjellet i gasseren fortsatt hel eller henger dette spjellet og "slenger". Ville sett på disse tingene først. Hadde brudd i fjæra på min passat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 10, 2005 Hvor har du justert? Er det en Keihin-forgasser? CO-skruen på disse sitter montert nederst på forgasseren, litt framforbi midten på høyre side. Om det er Pierburg forgasser (lite trolig) sitter den oppå forgasseren nedi et hull ved innsugsløpene. Sitter da kanskje en plastplugg over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...