#1 Skrevet November 10, 2005 kan startsperra slå ut hvis batteriet er DÅRLIG? er snakk om en A4 1,8 TQ. 96 mod 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 10, 2005 Har du problemer med å starte bilen? Dvs. at den starter, men bare dauer igjen? Det skal være en vanlig feil at det er dårlig kontakt på to ledninger til startsperrenøkkelsensortingen (ringen rundt nøkkelhullet). Skal ligge guide til dette på audiworld.com et sted, men kort fortalt så handler det om å lodde eller feste kabelskoene som sitter på ledningene bedre, vil tro du finner dem om du tar av dekslene rundt rattstammen. Jeg har dette problemet til tider selv på min 96 A4 TQ, den kommer etter hvert hvis jeg bare prøver nok, kan hjelpe å slå rattstammen litt opp og ned (rattjusteringa). Vet ikke om dette var problemet, men du fikk hvertfall et svar... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 10, 2005 Ligger en "guide" her som jeg har laget da jeg hadde problemet som Tore beskriver.. Link til siden jeg laget.. Iallefall noen bilder.. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=15397&page=2&pp=15&highlight=startsperre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 10, 2005 Har du problemer med å starte bilen? Dvs. at den starter, men bare dauer igjen?Det skal være en vanlig feil at det er dårlig kontakt på to ledninger til startsperrenøkkelsensortingen (ringen rundt nøkkelhullet). Skal ligge guide til dette på audiworld.com et sted, men kort fortalt så handler det om å lodde eller feste kabelskoene som sitter på ledningene bedre, vil tro du finner dem om du tar av dekslene rundt rattstammen. Jeg har dette problemet til tider selv på min 96 A4 TQ, den kommer etter hvert hvis jeg bare prøver nok, kan hjelpe å slå rattstammen litt opp og ned (rattjusteringa). Vet ikke om dette var problemet, men du fikk hvertfall et svar... stemmer det, bilen starter men dauer ut igjen. bytta ut startsperra i fjor sommer pga samme feil. møller som konkluderte med at det var den som var gåen. skal se litt på denne kontakten når jeg får tid. Takk for svar Håkon og Tore 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 10, 2005 Heisann! Rolig nå gutter! Jeg HADDE akkuratt samme problem på Golf'n min. Starter, og så dauet den etter 1-2 sek..... Byttet sluttstykket på tenningslåsen, og problemet er HELT borte! Denne delen koster ikke mangen kronene, og er forholdsvis enkel å bytte. Kansje verdt et forsøk? Når Golf'n fikk di turene at den fa¤%"n ikke ville starte, løsnet jeg bare strammingen på ratt-justeringen og "rikset" litt i rattet (løftet det opp/ned) Ville bare informere om dette..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 10, 2005 Heisann! Rolig nå gutter! Jeg HADDE akkuratt samme problem på Golf'n min. Starter, og så dauet den etter 1-2 sek..... Byttet sluttstykket på tenningslåsen, og problemet er HELT borte! Denne delen koster ikke mangen kronene, og er forholdsvis enkel å bytte. Kansje verdt et forsøk? Når Golf'n fikk di turene at den fa¤%"n ikke ville starte, løsnet jeg bare strammingen på ratt-justeringen og "rikset" litt i rattet (løftet det opp/ned) Ville bare informere om dette..... Vil nå påstå at det da virker som samme problem jeg og Håkon beskrev, bare at vi foreslo å fikse på koblingene , mens du byttet deler. Endre: Får satse på at ikke Møller har gitt deg unødvendige utgifter! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 10, 2005 Samme problem på min, startsperrepæra blinker og bilen dauer.. Bytta nøkkel for 3500,- og samme problem er der fremdeles.. "Bare" å bytte spolen som godkjenner nøkkelen påstår Møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 10, 2005 Heisann! Rolig nå gutter! Jeg HADDE akkuratt samme problem på Golf'n min. Starter, og så dauet den etter 1-2 sek..... Byttet sluttstykket på tenningslåsen, og problemet er HELT borte! Denne delen koster ikke mangen kronene, og er forholdsvis enkel å bytte. Kansje verdt et forsøk? Når Golf'n fikk di turene at den fa¤%"n ikke ville starte, løsnet jeg bare strammingen på ratt-justeringen og "rikset" litt i rattet (løftet det opp/ned) Ville bare informere om dette..... Dette koster pæng, å lodde koster ikke pæng.. (om du har en loddebolt og bittelitt tinn da) Ville satset på loddingen først og se om det blir bedre.. Jeg har fikset problemet på min og en golf 4 + tipset en del folk som har loddet, og som har fikset problemet.. Har ikke hatt et ENESTE problem med startsperre etter dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 10, 2005 Samme problem på min, startsperrepæra blinker og bilen dauer.. Bytta nøkkel for 3500,- og samme problem er der fremdeles.. "Bare" å bytte spolen som godkjenner nøkkelen påstår Møller? Lodd mann, LODD!!! Vil tippe rundt 50-60% av tilfellene er den dårlige koblingen.. Da er det billigst å gjøre det først før man åpner lommeboka hos møller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 10, 2005 Det er liksom så mye annet gøy man kan bruke penger på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 11, 2005 Samme problem på min, startsperrepæra blinker og bilen dauer.. Bytta nøkkel for 3500,- og samme problem er der fremdeles.. "Bare" å bytte spolen som godkjenner nøkkelen påstår Møller? var det de sa til meg også. bilen var bra i litt over 1år før den begynte igjen. det kan jo selfølgelig være spolen slik de sier, men tror ikke at det var den som var gåen hos meg hadde problemet når jeg skulle starte bilen i dag tidlig igjen. løsnet høyde jutsteringa og og "kakka" den lett ned, da starta den på første forsøk, så jeg skal gå over loddinga på denne kontakten så får vi se:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 11, 2005 var det de sa til meg også. bilen var bra i litt over 1år før den begynte igjen. det kan jo selfølgelig være spolen slik de sier, men tror ikke at det var den som var gåen hos meg hadde problemet når jeg skulle starte bilen i dag tidlig igjen. løsnet høyde jutsteringa og og "kakka" den lett ned, da starta den på første forsøk, så jeg skal gå over loddinga på denne kontakten så får vi se:) Det som irriterer meg mest er at jeg brukte 3500 på noe jeg ikke trengte å bytte.. Virka ikke som karen på telefonen tok det så tungt heller akkurat, naturlig nok kanskje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 24, 2005 da har jeg vært oppe med ledningene det var snakk om . men da min loddebolt er av meget grovt kaliber lot det seg ikke lodde denne gangen. nøyde meg med å klemme til koblingene som var avbildet silk at det skulle bli bedre kontakt, hvis det var det som var årsaken. men intet ble bedre. samme greia omigjen!! er det virkelig dette som er problemet? eller kan spolen ha røket forandre gang på 1 år: klø : bør vel holde lengre enn som så? har ikke den beste erfaringen med møller her i trondheim så jeg kvier meg for å dra dit for feilsøking. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 24, 2005 da har jeg vært oppe med ledningene det var snakk om . men da min loddebolt er av meget grovt kaliber lot det seg ikke lodde denne gangen. nøyde meg med å klemme til koblingene som var avbildet silk at det skulle bli bedre kontakt, hvis det var det som var årsaken. men intet ble bedre. samme greia omigjen!! er det virkelig dette som er problemet? eller kan spolen ha røket forandre gang på 1 år: klø : bør vel holde lengre enn som så? har ikke den beste erfaringen med møller her i trondheim så jeg kvier meg for å dra dit for feilsøking. Klemte du bare koblingene eller tok du av isolasjonen på kabelen først? Kan hende kontakten er like dårlig om du bare har klemt litt på de.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 24, 2005 Klemte du bare koblingene eller tok du av isolasjonen på kabelen først? Kan hende kontakten er like dårlig om du bare har klemt litt på de.. klemte bare koblingene ja. hadde ikke utstyr til å gjøre noe annet.. . skal ordne meg med loddebolt nestegang jeg tar av dette. er vel fullt mulig å lodde på de gamle koblingene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 24, 2005 klemte bare koblingene ja. hadde ikke utstyr til å gjøre noe annet.. . skal ordne meg med loddebolt nestegang jeg tar av dette. er vel fullt mulig å lodde på de gamle koblingene? jada det går bra.. Det du gjør er jo å ta løs ledningene fra de stikkerne, avmantle kablene litt sånn at lederne kommer fram og lodde de fast til stikkerne.. Da blir det skikkelig kontakt.. Jeg har aldri hatt problemet mere, og fikk omtrent ikke starte bilen til slutt da problemet var på sitt verste... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 30, 2005 Startsperreproblematikk får meg til å grøsse... 3 ganger har Audi'n måttet bli tauet inn... Første gang ble det påstått at kontrolleren måtte byttes. Bilen var OK i et par måneder. Andre gangen (og et annet verksted): Tenningslås med spole måtte byttes. Tredje gangen (på et halvt år - og tredje verksted): Loddingene på baksiden av dashbordet - der ledningene fra spole eller kontroller er tilkoplet. Siden har bilen vært god; dvs. over et år. Å få verkstedene til å innrømme feildiagnostisering er værre enn å kjempe mot naturkreftene. Hvordan dette ser ut på A4'en vet jeg ikke men ville bare fortelle 'min' historie 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...