Golf 4 GTI som "slurer" mellom 3 og 4000 omdr.?

Anbefalte innlegg

Hva er som kan skyldes dette, ved gasspådrag slurer den på dette turtallet.

 

Ta for eksempel; jeg ligger i 3 gir og 2500 omdr. jeg gir gass, og når den kommer på 3000 jager den liksom opp til 4 for så å gå ned igjen. Det skjer også i 3, 4 eller 5 gir.

 

Men, dersom jeg tar akselerasjon på 2 gir, merkes ingenting, og d er det bare å gå over i 3 å fortsette videre.

 

For en tid tilbake ble det funnet en feilkode på et gasspjeld, kan det være det?

Noen som vet problemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom bilen er trimmet kan det skyldes clutchen. Det kan det forresten uansett..

 

Det er nemlig i det turtallsområdet du har mest moment, og jo høyere gir du har jo lettere har den for å slure.

 

Jeg ville bytta clutch først som sist.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så d kan gjerne være clutchen! Hva vil noe slikt koste?

Det der gasspjeldet da, det kan ikke være noe i forbindelse med det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener å huske at en zinther-clutch til 200'n min kostet rundt 6lapper i utsalg. Anbefaler deg en tlf til Mekonomen-Bilspectra osv og hør med dem. Kanskje ES i TrHeim kan fixe en god deal til deg og.

 

Feil på gass-spjeld skal ikke forårsake at clutchen slurer. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er vel rundt der det koster : gråter :

 

Men, det er jo ikke sikkert det er clutchen som slurer? Håper bare jeg kan vri meg unda de store lappene :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik du forklarer symptomene er jeg ganske sikker. Var plaget med dette selv.

 

Dersom jeg hadde sitti på en tur med deg, kunne jeg sagt det med 99% nøyaktighet. :) Du kan jo se om du finner noen andre i din omkrets som blir med en tur og..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dra på håndbremsen å prøv å slure bilen i gang litt grovt på 5 giret.

 

Er clutshen slakk vil du sikkert få klutsjen helt ut mens bilen står i ro.

 

Litt "stygg" måte å kan hende du tar siste rest av clutsjen !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huffhuff, høres slett ikke bra ut: gråter :

 

Ingen som vet andre plasser, der den ikke koster skjorta??:o

 

Er ikke så veldig lysten på å betale et så stort beløp på forhånd..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har handlet på den sida å er kjempe fornøyd med dem så langt, bestilte fredags kveld, pakken kom levert på døra mandags morgen. Var ikke noe stort jeg bestilte men virker veldig seriøs ut. Skulle egentlig bare prøve å se om det gikk an å bestille til norge så trykte jeg litt for mye så blei til jeg kjøpte delen, mailet dem å lurte på om jeg kunne avbryte handelen men før jeg fikk svar hadde pakken komt å delen sto på bilen. Fikk mail med dem og tilbud om å returnere pakken om jeg ikke ønsket den. Skal snart bestille meg en masse deler derifra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også bestilt derfra, ingen prob og hyggelige karer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du en link til et firma som selger billig og bra clutch, forhåndsbetal og be om og få den sendt som pakke. Så slipper du moms, toll osv ;)

 

http://www.ecstuning.com/stage/edpd/pagebuild_v2.cgi?make=Volkswagen&engine=1.8T&model=Golf%20IV&submodel=&searchqt=onsale

 

Var dem villig til det? Jeg spurte pent om de ville sette ned verdien på pakka ,men det ville de ikke. Var visst strenge regler og straffer om det der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat de samme symptomene og min clutch er helt ferdig,skal bestille nye clutch nå. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.