Spm ang varighet på turbotrykk

Anbefalte innlegg

Når jeg drar på f.eks i 3 gir, så lader den opp til 1,4bar, men synker ned til litt under 1bar nesten like etterpå at jeg har oppnådd 1,4bar.. Og noen ganger når jeg drar på så lader den bare 1 bar, men visst jeg slipper gassen og så drar på igjen kommer den opp til 1,4. men så skjer det som er nevnt over.

 

Magnetventilen er ny, men har en følelse på at LMM-en ikke er helt som den skal..

 

Er dette normalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste turboer og motoroppsett leverer mer ladetrykk på lave og midtre turtallsregister enn de gjør på høyere turtall.

 

Dersom ikke bilen går dårligere, og du kun merker det på ladetrykksmåleren ville jeg ikke tenkt noe mer over det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns at kanskje effekten daler litt når trykket detter til 1bar.. Men jeg mener å huske at når bilen var original så holdt den 0,5bar hele tiden når jeg dro på. Så derfor trudde jeg at den skulle holde 1,4 bar helt til jeg slapp gassen ved hardt pådrag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns ikke det hørtes normalt ut. Normalt skal man få en "peak", så skal trykket senkes litt, ca 0,2 (varierer litt her) . Peak oppnås ved fullt pådrag ved lavere turtall/kjøring i oppoverbakke.

At ditt trykk skal synke så mye, og være så ustabilt, syns jeg det ligger i lufta at noe er galt...

 

Kansje noen andre kan gi bedre svar, og skyt meg ikke om jeg tar feil... :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns at kanskje effekten daler litt når trykket detter til 1bar.. Men jeg mener å huske at når bilen var original så holdt den 0,5bar hele tiden når jeg dro på. Så derfor trudde jeg at den skulle holde 1,4 bar helt til jeg slapp gassen ved hardt pådrag.

 

Med større turbo greier du å holde trykket lengre. Den lille orginalturboen din greier å holde en halv bar oppover registeret, men den sliter med det tre-doble.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med større turbo greier du å holde trykket lengre. Den lille orginalturboen din greier å holde en halv bar oppover registeret, men den sliter med det tre-doble.

 

Men nå har jeg kvittet meg med den gamle lille turboen :) Har nettopp montert en K04, og regner med at denne skal klare å holde trykket oppover i registeret.??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns ikke det hørtes normalt ut. Normalt skal man få en "peak", så skal trykket senkes litt, ca 0,2 (varierer litt her) . Peak oppnås ved fullt pådrag ved lavere turtall/kjøring i oppoverbakke.

At ditt trykk skal synke så mye, og være så ustabilt, syns jeg det ligger i lufta at noe er galt...

 

Kansje noen andre kan gi bedre svar, og skyt meg ikke om jeg tar feil... :rolleye:

 

Ja hos meg virker det som om den peaker på 1,4 bar, men jeg skal få tak i et videokamera og så skal jeg få laft ut en filmsnutt. Så får folk se hvordan den oppfører seg.. Man får liksom det draget i det han lader 1,4bar men så blir den dauere pga at trykket detter ned.. : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.