Anbefalte innlegg

Heisann, åssen turbo burde man bruke hvis man skal turbokonvertere en G60?

Har kommet over en brukt k03, bare kjørt 10.000km..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg satser på en KKK K04 015. Tror den blir bra, den skal visstnok ha fullt trykk rundt 3000omdr.g være med helt oppimot 7000omdr. Har ikke fått testet selv enda..

 

K03 blir også endel brukt såvidt jeg har skjønt, men den er noe dårligere flow enn K04. Mulig den får fullt trykk enda tidligere?

 

Tror nok uansett at KKK er et bra valg, da det er folk i statene som kjører daglig på 1.7bar i trykk! Ser ikke ut som om de gjør det med Garrett turboene..

 

De som er mest brukt til G60 er:

 

KKK K03

KKK K04

Garrett T3 "super 60"

T3/T04E i 50trim eller 54 eller no.

T3/T04B begynner å bli i største laget..

 

Sistnevnte er den største og du kan få plassproblemer med denne. T04E 50trim har fullt trykk rundt 4000omdr. Selfølgelig avhengig av mye annet i motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okai, takk for raskt svar...får se om jeg bestiller meg turbo jeg da..

hadde ikke planer om det, men siden jeg får den så billig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

K03 er nok i minste laget spør du meg.

 

T3 60 er nok akkurat passe.

 

Skal du først ta deg råd til turbo konvertering, gå for 16v

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Er jo et poeng å få det godkjent også da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du garantert ha det godkjent må du nesten kjøpe et tyskt sett med K04 og TÜV til ca 26T +

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo et poeng å få det godkjent også da..

SNakket med biltilsynet i oslo om det der og så lenge du holdt deg innenfor avgasskravene og ikke effektøkning på mer enn 10% så var det greit for de

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke noe triks å få godkjent turbo istedet for g-lader, bare du ikke har for mye effekt ved visning.

Går etpar golf og corrado g60'er her vestpå som har fått dette godkjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, hadde vært en tanke og fått det godkjent ja..

men dere mener k03 er i minste laget? mye effekt kan jeg forvente og få ut av dette da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, hadde vært en tanke og fått det godkjent ja..

men dere mener k03 er i minste laget? mye effekt kan jeg forvente og få ut av dette da?

180-185 hk.

Liten turbo, gir mye varme ved gode trykk. Og det blir jo varmt nok under innsuget på en G60 som det er

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok k03 er litt liten.. ville personlig gått for en T3 "super 60" etter å kjørt min gamle turbokonverterte med ihi rhb5 og greenrallye aka thomas olaussen sin med den snurren, ellers ganske likt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okai...men hvis jeg hadde kjøpt den turboen..hadde det gått an og fått satt i en større en senere? uten og gjøre alt på nytt? er det bare og skru ut gammel turbo/skru inn ny?

syns ikke 3600 inkl. mva og frakt er dyrt...

den er bare brukt 10000km...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du kjøper en K03, kan du enkelt å greit bare bytte til K04 seinere, de er helt like på utsiden, det er det indre som teller ;)

 

men de andre som er nevnt i tråden her, er nok ikke bolt on da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okai ;) men da får jeg se hva jeg gjør da..

Hva trenger jeg av deler for å få turbo på bilen da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger:

 

Turbo

oljeslanger til/fra turbo

grenrør

downpipe med flexistykke.

rør fra turbo til manifold,(gjennom intercooler selfølgelig).

annen chip til digifant med turbo.

 

Skal du i tillegg øke effekten i motoren din trenger du noe mer i tillegg.

Blant annet:

frontmontert intercooler

dyser

bensintrykksregulator

chip som er tilpasset alle modifiseringene

 

Orginal motor i bra stand klarer ca 250hk el. 1,5bar i ladetrykk. Etterhva jeg har sett. Hvor lenge det holder er annen sak.. :)

 

Pluss at du trenger noen slangebiter,koblinger her og der, noen flenser o.s.v..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okai, høres veldig dyrt ut...regna vel med det egentlig..

Uanz, tror ikke det blir no, hverftall ikke med det første, først få utsenet på bilen bra :) takk for alle svar hvertfall :D

 

Mvh Fredrik Helberg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg vet, får man ikke TÜV på annet enn K04 kit. Hør ev med ditt biltilsyn hvordan de stiller seg. Si at laderen er ødelagt og koster 26500,- ny (som den faktisk gjør på møller) og turbo kit er 10 lapper billigere. Spør om de godtar at den blir godkjent om du kommer med papirer på at det fortsatt er 160 hk i den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si at laderen er ødelagt og koster 26500,- ny (som den faktisk gjør på møller)

Forhandler her skulle ha 28 og noe smått + mva.... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte litt på garrett T28 (eller det står "A/R 48 M24" på den, han trodde det var T28...ikke peiling jeg) kan få den billig..hvor mye power kan jeg få med denne da? blir vel ikke så mye det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

T28 sier ikke meg noe iallefall.

Du må vite hvordan eksoshus det er på den. T3,T4,T25 o.s.v

A/R forholdet på eksosturbinen

A/R forholdet på kompressor turbinen

Trim på kompreossor hjulet

 

Eller få tak i et flow diagram som du kan se hvordan turboen vil oppføre seg, og hvor mye luft den kan levere o.s.v.

 

Hvis du SÅ at det sto A/R 48 på turboen så er det sikkert forholdet på kompressordelen. A/R på eksosen står gjerne inni utløpet eller et annet lurt sted..

 

Høres ikke ut som om du har kommet over den største turboen, men du trenger jo heller ikke så stor turbo.. :)

 

T3 turboer har ofte A/R .48..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

T28 sier ikke meg noe iallefall.

Du må vite hvordan eksoshus det er på den. T3,T4,T25 o.s.v

A/R forholdet på eksosturbinen

A/R forholdet på kompressor turbinen

Trim på kompreossor hjulet

 

Eller få tak i et flow diagram som du kan se hvordan turboen vil oppføre seg, og hvor mye luft den kan levere o.s.v.

 

Hvis du SÅ at det sto A/R 48 på turboen så er det sikkert forholdet på kompressordelen. A/R på eksosen står gjerne inni utløpet eller et annet lurt sted..

 

Høres ikke ut som om du har kommet over den største turboen, men du trenger jo heller ikke så stor turbo.. :)

 

T3 turboer har ofte A/R .48..

 

Huset er visst T25..men litt lyst til og kikke etter k04 turbo..men vi får se..

som sagt ikke HELT bestemt meg om jeg skal ha g-lader eller turbo-konvertere..

går det forresten an og ha begge deler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går an å ha begge deler ja, menne blir endel mer arbeid da. Dobbelt så mye rør og styr, og da er kravet større til programvare for å få dette til å funke optimalt.

 

Men hadde vært et snadder prosjekt del vel? litt spesielt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går an å ha begge deler ja, menne blir endel mer arbeid da. Dobbelt så mye rør og styr, og da er kravet større til programvare for å få dette til å funke optimalt.

 

Men hadde vært et snadder prosjekt del vel? litt spesielt.

 

Hadde vært dritkult, uten tvil...men blir dyrt....

tviler på at det er noe for meg..men måtte bare høre..;) hehe..

nei, men får sjekke litt rundt på turboer jeg, sjekke om jeg finner no brukans til en litt billig penge, så får jeg kjøpe resten av delene jeg trenger for turbokonvertering etterhvet som jeg får litt mer penger..

Takk for alle svar til nå..!

 

Mvh Fredrik Helberg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.