Spyleren på bakruta virker ikke..??

Anbefalte innlegg

Har liksom ikke hatt det helt store behovet for å spyle bakruta på Passaten min tidligere, men når jeg endelig en dag skulle til med det, så skjer det ikke stort..

Viskeren går slik den skal når den får "spylesignal", og fungerer også normalt ellers..Men det kommer ikke noe spylervæske i heletatt..

Regner med det er samme tank som til frontruta, men med egen pumpe til bakruta?

Hører ikke pumpa gå heller..Noen som vet noe om ledningsnettet her?

Ingen feil på bilen med VAG-Com, så det er vel overhengende fare for et godt gammeldags ledningsbrudd..?

Med det samme : Knappen nede i førerdøra som skal åpne bagasjeluka virker stort sett ikke (dvs 1 av 100 ganger kanskje)..

Er denne avhengig av stillinga til låsen på bakluka?

Om jeg låser den, slik at den ikke kan åpnes med trykknappen bak, så funker knappen inne i bilen. Låser jeg opp bak på normalt vis funker knappen en av hundre ganger omtrent..

Var innom VW og fikk bare til svar at det ikke var så uvanlig..

Det rare er at den funka fint når jeg kjøpte bilen, men etter første service ble den slik..

I tillegg dukka det opp et problem med at jeg ikke alltid får opp luka ved å trykke på knappen bak..Men om jeg trykker på den knappen på fjernkontrollen som indikerer bakluka, så funker knappen på luka etterpå..

Ble mye på en gang det, men håper noen har noen tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mest sannsynlig spylerpumpa som har tatt kvelden, har ikke hørt om ledningsbrudd på disse bilene. Har du sjekket om det er vått/fuktig ved bakluka? Kan da evt være dysa på viskermotoren bak.

Når det gjelder bakluka høres det ut som trykknappen på luka, når denne er defekt, kan den gi feil signal videre, som kan forårsake de problemene du har hatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tørt og fint der bak :) (Hørtes litt rart ut men..hehe..)

Får ta å se etter den pumpa en dag da..

Og bryteren på luka skal også sjekkes.. :)

Takk takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for den :)

Men i følge den tråden er det mulig det står en ventil og styrer om det skal spylevæske til bakruta..Noen som vet noe mer enn det?

Hos meg virker spyling av frontruta og lyktene som bare det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om det ligger i pumpa, for det er forskjell om du har sedan eller variant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei..Får ta en tur innom VW og høre da, regner med de har tegninger til meg der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.