Anbefalte innlegg

Hei

 

Etter å ha satt sammen motoren prøvde jeg å starte den. Bilen fyrte og jeg lot den gå noen sekunder. deretter koblet på eksosanlegg, radiator og frontseksjon. Når jeg skulle fyre den da kom bare et klikk fra starteren. prøvde å vri om igjen på nøkkelen, men ingenting skjedde. Koblet så av og på batteriet. Da likket det ved starteren igjen ved første vri, så skjedde det ingenting.

 

Hva kan være galt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innslaget som har hengt seg opp?

Prøv og sveiv litt på veiva med en skralle og prøv igjen.

 

Evt kortslutt de to store + polene på starteren, da skal den svive uansett om innslaget ikke funker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd med batteri booster og 3 forskjellige batterier

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok! Kan prøve å komme meg innover i kveld om du skal skru ..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at jeg prøver et par timer etter jobb i kveld. Kan ikke du få med deg din bror, siden han er elektronikkmannen og alt det der :P

 

Noen andre forslag? Har ikke gjort annet rundt motor enn at jeg satt på downpipe, radiator og fronten. Eneste jeg kan tenke meg er at jeg kom litt borti starter når jeg skulle få opp downpipen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var noen og så på det nå, det gnistret ved starteren når man vred på nøkkelen. Var noe snakk om en fjær inni starteren som hadde hengt seg opp. Får en ekspert til å se på det etterpå. Håper det er feilen.

 

man bare fortsett og kom med forslag til feil :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var noen og så på det nå, det gnistret ved starteren når man vred på nøkkelen. Var noe snakk om en fjær inni starteren som hadde hengt seg opp. Får en ekspert til å se på det etterpå. Håper det er feilen.

 

man bare fortsett og kom med forslag til feil :P

Er innslaget som har hengt seg opp det som jeg sa først.

Prøv å enten sveiv motoren rundt eller slå på innslaget med en hammer.

Ellers er det bare å demontere starteren og sjekke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd å sette strøm på starteren nå, den spannt ikke rundt. Tror den er død. Prøver med ny starter senere i kveld. Men syntes det fortsatt er litt rart at starteren plutselig bestemmer seg for å dø da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd å sette strøm på starteren nå, den spannt ikke rundt. Tror den er død. Prøver med ny starter senere i kveld. Men syntes det fortsatt er litt rart at starteren plutselig bestemmer seg for å dø da :P

 

Har hatt samme problem selv.

Jeg gjorde starteren ren og smørte bevegelige deler. Etter den tid har den virket greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå funker det, bytta starter og hadde samme problem med den. Prøvde da å vri litt på ledningene til starteren, virka ut som om det var overslag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk ordna det, funka nøyaktig to starter så var det slutt. Nå slår innslaget inn og starteren har 12v, regner med at det da er starteren som er gåen siden jeg ikke får noe snurr på motoren.

Det som er merkerlig er at starteren er litt over to år gammel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelp!

 

Har målt litt mer nå, starteren har 12v, men når man vrir om nøkkelen blir strømmen borte. Har prøvd å koble 12v rett på starteren da starten bilen når man vrir om nøkkelen. Dermed er starteren og innslaget utelukket.

 

Hva kan være feil? Setter pris på hjelp her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Saken løst, det var dårlig jording fra rammevangen til motorfeste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.