Anbefalte innlegg

Har en 1998 A6 2,5TDIQ vare.

Har et par kommentarer/spørsmål rundt denne bilen.

 

Har også en 2000 Passat stv 1,9TDI 4M. Opplever at bremsene på Passaten er mye "kvassere" enn på A6n. Har sjekka at skiver og klosser er OK på A6n. Er dette slik det skal/bør være, eller er det noe spesielt jeg bør sjekke/skifte?

 

Synes også at styringa på Passaten er mer presis enn på A6n. Mulig at det har noe å si at Passaten har sportsratt og A6n ikke?

 

Musikkanlegget i A6n er Audi Consert. Når dette blir stilt inn på f.eks. P3, og en kommer til et område med dårlig dekning så får kutter radioen, og det blir ei lang pipetone fra radioen. "Nuller ut" pipetona med å trykke på stasjonsvalget, men den kommer tilbake. Dette er ikke så ille, men det er mer irriterende når samme pipetona kommer når en spiller CD. Regner med at den kommer da også pga. dårlige radioforhold. Jeg har ikke bruksanvisninga til radioen. Er det noen som kan gi meg tips om løsning på problemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du med "hvassere"? At bremsene tar mer ved like mye vekt på pedalen betyr bare at forsterkeren er mer aggressiv, noe som er en uting ved sportslig kjøring (Mindre følelse med bremsen). Dess mer sportslig bil, dess mindre aggressiv forsterker vil du ha.

 

Presis styring er avhengig av dekk, felger, understell og korrekt stilling på alle hjul. Er alt dette tilnærmet likt på de to bilene?

 

Høres ut som "TA" er påslått på radioen din. Dette er trafikkvarslingen. P3 mangler vel "TP" (Trafikkprogram?) og dermed vil radioen klage da den ikke finner en P3 som har dette å bytte til. Slå av TA så skal det funke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder bremsene så er min erfaring at Volkswagen har en tendens til å ha "av og på" bremser. De tar noe voldsomt uten mye belastning på pedalen. Blir fort vant til det, men er en uting hvis man har flere biler man bytter på å kjøre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.