For høy avgassverdi på '92 Audi 100 2,3E

Anbefalte innlegg

Jeg er i ferd med å selge bilen min, men kjøper ville ha naf-test på den først. Det ble betalt av kjøper, så jeg fikk ikke vite resultatet av naf-stasjonen. Kjøper ringte meg nettopp og informerte meg om feilene på bilen. Det var et par mindre feil, men den verste var for høy avgassverdi.

Mulige løsninger på dette kunne visstnok være en enkel justering, eller i verste fall defekt katalysator.

I verste fall vil en ny katalysator komme opp i 10 000, ifølge kjøper. Da blir det en betydelig reduksjon i prisen, noe som er uaktuelt for meg. Det var også lite trolig at det var katalysatoren.

Hva annet kan det være? hvor og hvordan kan jeg få undersøkt dette?? Noen i Trondheim (eller andre steder) som kan hjelpe meg..?

Men bilen ble også EU-godkjent for litt over en måned siden. Den hadde ikke blitt godkjent med dagens verdier, ifølge naf.

En annen sak er feil på bremser bak. Der var det 30% forskjell. Jeg hadde i forbindelse med EU-kontroll bilen på verksted for å bytte caliper bak. De brukte mange timer på jobben, og det ble også skiftet håndbrekkwirer. Dette kostet meg 4.700!!! Brekket var ifølge verkstedet strøkent. "Alt" var skiftet og justert.

Kan jeg nå kreve at verkstedet ordner dette for egen regning? Har jeg noen rettigheter i forbindelse med avgass-saken? Det var samme verksted som utførte EU-kontroll og ordnet med bremsene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.