Anbefalte innlegg

Heisann..

Leste akkurat at det er viktig og bytte reima på g-lader/dynamo av og til..

hva er intervallet?

lønner det seg og bytte til tannreimsdrift? eller er det like greit med vanlig reim?

og et siste spm...hva er det bredreimsdrift greiene? hva hjelper dette mot?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ved å bytte til tann reim, slipper du sluring på servo \ g-lader, men om det er noe dagligdags problem tror jeg ikke, så gevinsten er nok ikke så stor.

 

ang bredreim, så er den den lille reima under det lille svarte dekselet på g-laderen, den byttes til en bredere type slik at g-lader havari pga gåen reim blir forbygget.

denne kan også bygges om til dobbelreim, dvs, ryker den ene av de, har du fortsatt en å gå på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tannreim vs 6PK gir minst 10% økning i trykk. Du tror det ikke før du har prøvd... 0,8 til 1,0 bar er ikke uvanlig.

 

Bredreim og dobbelreim er oppskrytt. De reimene ryker i 95% av tilfellene pga at lagrene skjærer seg. Da kan den gjerne være en halvmeter brei, du kommer ikke av flekken. 11mm holder lenge, resten er for the looks eller dersom du har problemer med å få utgiftene til å strekke til. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tannreim vs 6PK gir minst 10% økning i trykk. Du tror det ikke før du har prøvd... 0,8 til 1,0 bar er ikke uvanlig.

 

Bredreim og dobbelreim er oppskrytt. De reimene ryker i 95% av tilfellene pga at lagrene skjærer seg. Da kan den gjerne være en halvmeter brei, du kommer ikke av flekken. 11mm holder lenge, resten er for the looks eller dersom du har problemer med å få utgiftene til å strekke til. :)

 

okai, 11mm er en originale?

hvor ofte må denne byttes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg oppfatter det feil, men det virker som det snakkes om begge reimene under ett(?). Den lille under det svarte dekselet har vel i utgangspunktet et serviceintervall på 20.000. Sliring på den andre reima minimaliserte jeg med å forlenge selvstrammeren og/eller kortere reim. Et lite helvete å få den på, men den slirte ikke mye ved kjøring på regnvåte veier. Om den ytre reima slites, er det bare å kjøpe ny, om den indre ryker, er det bare å ringe f.eks Volksport...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okai, 11mm er en originale?

hvor ofte må denne byttes?

 

Den originale er 8 og crap kvalitet, bruk en 11mm du.

 

Mulig jeg oppfatter det feil, men det virker som det snakkes om begge reimene under ett(?). Den lille under det svarte dekselet har vel i utgangspunktet et serviceintervall på 20.000. Sliring på den andre reima minimaliserte jeg med å forlenge selvstrammeren og/eller kortere reim. Et lite helvete å få den på, men den slirte ikke mye ved kjøring på regnvåte veier. Om den ytre reima slites, er det bare å kjøpe ny, om den indre ryker, er det bare å ringe en overhalingsforhandler(null reklame).

 

Du får vekk mye med å kjøre über stram reim, men skal du ha den stram nok sliter dynamoen og løpehjulene. Tannreimsdrivt slår alt...

 

Den lille koster tyttebær og bør gjerne byttes på koste intervaller for å være sikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tannreim vs 6PK gir minst 10% økning i trykk. Du tror det ikke før du har prøvd... 0,8 til 1,0 bar er ikke uvanlig.

 

Bredreim og dobbelreim er oppskrytt. De reimene ryker i 95% av tilfellene pga at lagrene skjærer seg. Da kan den gjerne være en halvmeter brei, du kommer ikke av flekken. 11mm holder lenge, resten er for the looks eller dersom du har problemer med å få utgiftene til å strekke til. :)

 

 

 

Du lurte nå meg til å kjøpe bredreimsdrift, og jeg har ingen problemer med å få utgiftene til å strekke til....hehe :nana: Men fra spøk til revolver, bredreimsdrifta ser fancy ut da.... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du lurte nå meg til å kjøpe bredreimsdrift, og jeg har ingen problemer med å få utgiftene til å strekke til....hehe :nana: Men fra spøk til revolver, bredreimsdrifta ser fancy ut da.... :)

Ja, da er det jo for the looks, ikke for at det er så alvorlig viktig... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessuten må en på noen modeller, frese ut av festebrakketten til g-laderen, slik at en får plass til sjølve reima!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20.000? da er det vel på tide at jeg bytter den reima under det svarte dekselt da tenker jeg..

men da kan jeg vel like godt gå over til bredreimsdrift? eller er det dumt? er det lett og montere selv?

 

Edit: eller kanskje 11mm som også er nevnt i denne tråden..

hva er best av 11mm og bredreim da?

ser litt bedre ut hvertfall med bredreim..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20.000? da er det vel på tide at jeg bytter den reima under det svarte dekselt da tenker jeg..

men da kan jeg vel like godt gå over til bredreimsdrift? eller er det dumt? er det lett og montere selv?

 

Edit: eller kanskje 11mm som også er nevnt i denne tråden..

hva er best av 11mm og bredreim da?

ser litt bedre ut hvertfall med bredreim..:)

 

20.000 er alvorlig tidlig, men reimene koster jo ca ingenting, så det er jo ikke så mye å spare på.

 

Koster noen hundringser mer for bredreim, det blir jo en smakssak.

 

Montering er gjort på et kvarter med tunga rett i munnen. Skal du ha bredreim er det litt mer plunder med laderen montert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20.000? da er det vel på tide at jeg bytter den reima under det svarte dekselt da tenker jeg..

men da kan jeg vel like godt gå over til bredreimsdrift? eller er det dumt? er det lett og montere selv?

 

Edit: eller kanskje 11mm som også er nevnt i denne tråden..

hva er best av 11mm og bredreim da?

ser litt bedre ut hvertfall med bredreim..:)

11-12 mm på orginalreimhjul er vel best. Bred- eller dobblereim gir litt høyere belastning på lagerene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

11-12 mm på orginalreimhjul er vel best. Bred- eller dobblereim gir litt høyere belastning på lagerene

 

okai, men da får jeg vel kjøpe meg 11mm reim da..

hvordan bytter jeg denne reima? er det vanskelig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.