#1 Skrevet November 12, 2005 Monterte i går en dumpventil på en Audi A4 Avant 1,8T BSR trin3 1999mod, men fikk problemer Tok vekk backflowen og blombet disse gamle slangene, deretter kappet jeg slangen på innsuget og monterte inn en T og skrudde fast ny dump. Hentet opp den gamle vakumslangen og monterte denne på ny ventil og startet, den sviver fint men når den har ladet og slipper gassen så ventil blåser dauer bilen?????? Har tatt av vakumslagen og holt foran denne og da sviver bilen som en kule???? Har stilt og stilt på dumpen men egentlig ingen gode resultater, men når jeg strammer den så den ikke dumper sviver bilen greit?? Vakumslangen vi bruker som var i bruk tidligere går inn under insuget ca midt på, er det en ide og blenne denne og sette inn en T og ta vakum fra oversiden ,,, trudde da dette var samme?? Har noen en ide og gjerne et bilde og to av sin audi hadde det vert fint Motor er 5v Turbo PS dumpventilen har stått i Streetfighteren min og da virket den fint, men har ikke brukt den siden August 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 12, 2005 Regner med det er åpen dump det er snakk om her ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 12, 2005 Åpen dump på 1.8T... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 12, 2005 Virker som det har mye å si på hvilken chip og oppsett bilen har?? Jeg har skn-chip,eksos,race-kat,fmic og lader 1,1.. Hadde åpen dump på min før og det fungerte da helt "fint".. Bortsett fra bittelitt fusk en gang i blandt... Men hadde ingen antydning til at bilen daua.. Monterte den på samme stedet du monterte den.. Kjører nå med forge retur-dump... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 12, 2005 Virker som det har mye å si på hvilken chip og oppsett bilen har?? Jeg har skn-chip,eksos,race-kat,fmic og lader 1,1.. Hadde åpen dump på min før og det fungerte da helt "fint".. Bortsett fra bittelitt fusk en gang i blandt... Men hadde ingen antydning til at bilen daua.. Monterte den på samme stedet du monterte den.. Kjører nå med forge retur-dump... Det er BSR chip set trin 3 med efektanlegg lader ca 1,4Bar, satte i dag på orginalventilen intil videre, men satte på instrument og på det ser det ikke ut som den lader, suger vakum hele tiden aldri trykk, har ikke testet dette ved kjøring, kun rusing i fri Det merkeligste av alt er jo at alt fra 1,8 T nin er satt over på audien, samme BSR skipp og oppsett bare mein lader 1,5 der virka den fint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 12, 2005 Det er BSR chip set trin 3 med efektanlegg lader ca 1,4Bar, satte i dag på orginalventilen intil videre, men satte på instrument og på det ser det ikke ut som den lader, suger vakum hele tiden aldri trykk, har ikke testet dette ved kjøring, kun rusing i fri Det merkeligste av alt er jo at alt fra 1,8 T nin er satt over på audien, samme BSR skipp og oppsett bare mein lader 1,5 der virka den fint Må ha litt belastning for at bilen skal lade skikkelig.. Er godt mulig den ikke lader over på + siden bare ved å gi gass uten belastning.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 12, 2005 Må ha litt belastning for at bilen skal lade skikkelig.. Er godt mulig den ikke lader over på + siden bare ved å gi gass uten belastning.. oky får prøve med instrument inne i bilen i morgen,, takk skal du ha 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 12, 2005 Ville heller satt på en resirkulerings-ventil. Åpen dump-ventil blir bare tull med........står side opp og side ned med bruk av åpen dump på biler med luftmassemåler her på forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 12, 2005 Ville heller satt på en resirkulerings-ventil. Åpen dump-ventil blir bare tull med........står side opp og side ned med bruk av åpen dump på biler med luftmassemåler her på forumet. Det er ikke min bil det er søskenbarnet min sin og guttedrømmen hans er dump med masse lyd, så vi må nokk få det til,,, Jeg har og den fungerer utmerket,, Ingen lugging eller andre tegn til feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 12, 2005 Får like mye lyd med åpent luft-filter og org. resirkventil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 12, 2005 Får like mye lyd med åpent luft-filter og org. resirkventil Du får da ikke ptchhhh lyden ved giring med original resirk ventil han har jo den på i dag, samt KN filter(insats) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 12, 2005 Du får da ikke ptchhhh lyden ved giring med original resirk ventil han har jo den på i dag, samt KN filter(insats) Nei du må ha et konisk filter å fjerne hele luftfilterboksen ja......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 12, 2005 Slik ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 12, 2005 Du får da ikke ptchhhh lyden ved giring med original resirk ventil han har jo den på i dag, samt KN filter(insats) Sett på ett stort åpent luftfilter og en Forge resikventil så får du voshj lyd,har ihvertfall jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 12, 2005 Resirk eller ikke klarer aldri og overtale ham, han vill ha dump på sine 240HK så skal han få det, me må få det til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 12, 2005 Sett på ett stort åpent luftfilter og en Forge resikventil så får du voshj lyd,har ihvertfall jeg. Det kommer siden med konet filter med det er liksom ikke insugslyden han vil ha i første omgang som du omtaler her, men dump lyden ved utlading 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 12, 2005 Jeg har både sygelyden + voshj lyd når jeg slipper gassen med Forge DV007 bypassventil. Steg 3 BSR på 99mod 1.8T skal visst gi 222hk ikke 245hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 12, 2005 Jeg har både sygelyden + voshj lyd når jeg slipper gassen med Forge DV007 bypassventil. Steg 3 BSR på 99mod 1.8T skal visst gi 222hk ikke 245hk. Oky mente og skrive 225 men bommet litt på tastaturet men han har kjøpt dump så dn ska inn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 12, 2005 Oky mente og skrive 225 men bommet litt på tastaturet men han har kjøpt dump så dn ska inn Det går sikkert med litt . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 12, 2005 Det går sikkert med litt . hehe er ikke kjent for å gi opp, det er jo det som er gøy, hadde alt virket på første forsøk hadde det ikke vert noen utfordringer og det hadde jo gjort livet kjedelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 13, 2005 hmm, er det ikke k03 turbo på en slik maskin? mente dem ikke går over 195 hk jeg.. k04 går jo til 240-50 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 13, 2005 hmm, er det ikke k03 turbo på en slik maskin? mente dem ikke går over 195 hk jeg.. k04 går jo til 240-50 Autopower sa den målte 226HK med steg 3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 13, 2005 Har også "alltid" hørt at det er først g fremst k03'en som stopper 1.8T'en for noe mere effekt enn 190-ish.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 13, 2005 Har også "alltid" hørt at det er først g fremst k03'en som stopper 1.8T'en for noe mere effekt enn 190-ish.. Steg 3 - Effekt & vridmoment:Orig: 153Hp / 225Nm Steg 3: 222Hp / 374Nm Uppmätt av BSR.Accelerationstider:Effektdiagram: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 13, 2005 Eit tips for han, dersom han skal ha rette lyden... Sett på STØRRE turbo!!!!! Da får du nok lyd... med resirkvent.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...