Enkelt spørsmål om valsing!

Anbefalte innlegg

Leter og leter og finner aldir ut hva du egentlig gjør når du valser.

Helt enkelt: Når du valser... Bøyer du bare inn skjermkanten som stikker inn eller valser du den kanten utover? Eller er det vanlig å gjøre begge deler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du bretter inn kanten og presser skjermene utover..

attachment.php?attachmentid=25938&stc=1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Valsing innebærer at du presser ut skjermbuene for å få plass til mere hjul, eller eventuelt for utseende. Ofte hjelper det også bare og brette inn den kanten som er nevnt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Da vet jeg iallfall det.

Takk for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved valsing, må skjermen lakkeres etterpå og hvor får jeg eventuelt tak i valseutstyr?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved valsing, må skjermen lakkeres etterpå og hvor får jeg eventuelt tak i valseutstyr?

viss du valser mye så må skjermene lakkes, men er det bare litt du skal valse og skjermene ikke har rust i seg så skal det gå greit.

Vet at Blåring i Haugesund har valseutstyr christian.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

man kan vel lage valser sjølv. sjå på bildet. du trenger 1 stk gammal jekk. metallplate og 1 stk skateboard hjul.

men slik på golfII feks så er er det ein kant på innsida i skjermen. er det ikkje mulig å valse den ut og så valse den ut og opp??? varme opp stålet først så valse.?????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint bilde ja.. ;)

Den ser ikke så veldig fansy ut da, men den ble laget på en drøy time og funker som bare det! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men slik på golfII feks så er er det ein kant på innsida i skjermen. er det ikkje mulig å valse den ut og så valse den ut og opp??? varme opp stålet først så valse.?????

du har to ting du kan gjøre med kanten, enten kan du skjære den vekk, eller så kan du brette den oppover, ikke utover, slik at den ligger kant i kant med resten av karossen. Varmer opp skjermene med en varmluftspistol for å skåne lakken litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har to ting du kan gjøre med kanten, enten kan du skjære den vekk, eller så kan du brette den oppover, ikke utover, slik at den ligger kant i kant med resten av karossen. Varmer opp skjermene med en varmluftspistol for å skåne lakken litt.

tenkte eg skulle prøva meg fram. må skifta ein skjerm framme alikavel og bilen skal lakkerast på nytt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som har erfaring med corrado skjermen, den skal visst være noe hard å j*vlig!: bh ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.