Anbefalte innlegg

Prøver å finne ut hva som gjør at ikke ABS`n på bilen ikke fungerer. Mølte omh i følerne på alle hjula. Lå på bra nøyaktig 1140 omh på alle. Målte volt når jeg dro rundt hjulet, og den steg i takt med farta på alle hjula. Men ABS`n fungerer ikke!

Den store kontakten til ABS "hjernen" under baksetet var ikke festet ordentlig. Trodde det var det som laget krøll, men neida...

 

ABS pumpa går når jeg starter opp. Da går den i ca 20 sek, og veskenivået synker ca en cm i beholderen.

 

Jeg holt på å bli gal på ABS lampa som lyste i eningen, så jeg ga den ehh... en liten omgang med skaftet på et skrujærn: smil :

Slapp heldigvis å se f##nskapen lyse.

MEN.... Kom til å tenke på at det kansje ikke var så lurt:confused:

Er det nok at denne lampa ikke er i orden for at ABS ikke skal fungere?

 

Forslag til feilsøking og andre erfaringer mottas med STOR takk!!

 

Er foresten en -89 Passat 2.0 16V stasjonsvogn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ABS pumpa skal vel ikke gå så lenge som 20sek etter oppstart, og væskenivået bør være konstant. Kan tyde på at du muligens har luft i systemet. Prøv å lufte kretsene og eventuelt ta en diagnose på bilen på verksted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ABS pumpa skal vel ikke gå så lenge som 20sek etter oppstart, og væskenivået bør være konstant. Kan tyde på at du muligens har luft i systemet. Prøv å lufte kretsene og eventuelt ta en diagnose på bilen på verksted.

 

 

Ut i fra autohidden, så skal ikke pumpa gå så lenge nei... Tror det bare var snakk om et par - tre sekunder. Men væskinivået skal synke ca. en cm.

 

Ingen som vet om det er noe "standard" feil med disse ABS systemene?

Har også hørt at selve ABS-enheten skal luftes, men finner ingen lufteskrue:(

Skal i alle fall prøve å lufte på alle hjulene igjen. Blir vel 4. forsøk: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at ikke pumpen skal gå såpass, mener jeg leste i Corrado manualen angående ABS på den at ABS systemet ville trykksette seg innen for maks 60 sekunder......mulig jeg husker feil.

 

Har forresten hørt at dårlig jording kan skape he**** med ABS'en....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at ikke pumpen skal gå såpass, mener jeg leste i Corrado manualen angående ABS på den at ABS systemet ville trykksette seg innen for maks 60 sekunder......mulig jeg husker feil.

 

Har forresten hørt at dårlig jording kan skape he**** med ABS'en....

 

Tenkte på det da jeg dreiv å rota under baksetet. Men det var ikke noe irr eller noe som helst. Var faktisk overrasket over hvor bra stand ledningene ol.

var i. Men skal for sikkerhets skyld måle litt for å være sikker.

 

Skal ikke si sikkert det med tiden på pumpa, men stussa litt over det selv at den ikke skulle gå mere enn 2 - 3 sec. Mulig jeg har lest LITT for fort :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det noen som kunne forklart meg, eller pekt på et bilde hvor jeg skal lufte ABS pumpa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan fortelle deg at dersom lampa i dasjen din er gåen, altså ikke lyser i det hele tatt lenger, så vil mest sannsynlig ikke abs`n funke. den lampa er en del av el kretsen til abs`n å dersom den er røket vil ikke kretsen være sluttet.

 

Det va de dem sa t me når mi lampe slutta å lyse, på møller altså..

 

Helvete e at du må rive av heile dasjen for å bytte den...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry, så først nå hvilken bil det var, men da kan det hende du slipper å demontere hele dasjen....er ikke helt sikker på hvordan det ser ut i dasjen på de bilan der i, men de veit sikkert du... lykke til...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan fortelle deg at dersom lampa i dasjen din er gåen, altså ikke lyser i det hele tatt lenger, så vil mest sannsynlig ikke abs`n funke. den lampa er en del av el kretsen til abs`n å dersom den er røket vil ikke kretsen være sluttet.

 

Det va de dem sa t me når mi lampe slutta å lyse, på møller altså..

 

Helvete e at du må rive av heile dasjen for å bytte den...

 

Neida den er enkel å få ut. Vipper den bare ut med et skrujern.

Takk for tipset.

Da skal jeg prøve å få tak i en ny brukt lampe.

Koster vel skjorta for en helt ny: bh :

Lurer fortsatt på hvor jeg skal lufte ABS pumpa, eller om den i det hele tatt skal luftes:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.