Meget desperat (Hjelp med el.vindu på A6)

Anbefalte innlegg

:tilber: Har ett megaproblem, sentrallåsen slår seg av og på hele tiden. + at vinduene går ned. Meget kjipt, da det reiner.

 

Problemet startet når jeg skulle ta av støtfanger bak, da jeg hadde fått av støtfangeren, å skulle kjøre på en bukk, for å sette på en trekk-krok, gikk sentrallåsen seg helt vill. Av og på konstant.....

 

Fant også en ledning som gikk ut nedenfor ene baklykta, var teipet til en bjelke som sto bak støtfangeren, men der sluttet alle spor av den. Kabelen var gjenomsiktig, med en strømpe utenpå.

 

 

Trenger virkelig proff hjelp her.... : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken model er bilen din? Er trolig en av mikrobryterene i forbindelse med låsesylinderene i dørene som kødder. Disse er et vanlig problem, da det ofte forekommer fukt og irr i disse. Koble de fra og test.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en 99 modell a6 stv. Hvordan får jeg til å ta de av å teste da???? Haster.... Det reiner.. :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut sikringen til sentrallåsen inntil videre. Feilsøk når det er vær til det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og skriv et emne slik at folk kan se hva du trenger hjelp til...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mikrobryterene sitter i forbindelse med hver dørlås utvendig på bilen. Er mest trolig en av de i fremdørene da vinduene går ned. Er jo slik funksjon at hvis du holder nøklen vridd i lukket eller åpen stilling i noen sekunder aktiveres vinduene som da åpnes ved opplås og lukkes ved lås.

Du må inn i dørene så dørtrekkene må av. Koble da fra kobtakten med 3 ledninger (brune tror jeg) som går til klossen som sitter på låsen. Sitter også en i bakluka, men tror ikke den styrer vinduene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å bruk nøkelen i dørene en runde først så kanskje det gir seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og skriv et emne slik at folk kan se hva du trenger hjelp til...

 

Beklager så meget. : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde ett lignende problem På min a3, bortsett fra at dørene gikk i lås hele tiden! fann ut at var det den knappen til å låse alle dørene med på førerdøra som var problemet! kobla av denne så virka det som det skulle igjenn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den knappen har ikke noe med vindusstyringen å gjøre, den kun låser opp og igjen, så lite trolig i dette tilfelle.

 

Funnet ut av problemet Espen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:tilber: Har ett megaproblem, sentrallåsen slår seg av og på hele tiden. + at vinduene går ned. Meget kjipt, da det reiner.

 

Føler med deg her, hadde samme problem på min forrige. Når det regnet fant bilen plutselig på å låse seg opp samtidig som alle vinduene åpnet seg : bh : . Tok ut sentrallåssikringen til jeg fikk tid til å se på det. Overslag i en dørlås, viser seg desverre å dukke opp litt for ofte på Audi..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, har prøvd en del. Tok ut kontakten, til låsen inne i bilen, den holdt på fortsatt. Tok opp bakluka, å så der, holdt på likedan. Slo igjen luka, etter det har den oppført seg bra. : klø :

 

Men hvem vet, før man vet ordet av det, så er vel bilen våt som ett basseng igjen. : gråter :

 

Til info: kl 0746 ropte min samboer på meg, for å si at alle vinduene på bilen sto oppe. Da hadde det reinet i 8 timer. 3 cm vann under handbrekket, tyder på en del vind også. : bh :: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, har prøvd en del. Tok ut kontakten, til låsen inne i bilen, den holdt på fortsatt. Tok opp bakluka, å så der, holdt på likedan. Slo igjen luka, etter det har den oppført seg bra. : klø :

 

Men hvem vet, før man vet ordet av det, så er vel bilen våt som ett basseng igjen. : gråter :

 

Til info: kl 0746 ropte min samboer på meg, for å si at alle vinduene på bilen sto oppe. Da hadde det reinet i 8 timer. 3 cm vann under handbrekket, tyder på en del vind også. : bh :: vinke :

Ta sikringen!! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da virker ikke vindusheisen heller...... : bh : + at det er jo ikke no varig løsning... :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta deg en tur til vwaudi verksted å les ut feilkode,er mestsannsynlig en dørlås som må byttes!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar kl 0500 i natt... 3 timers kjøring.. : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, har prøvd en del. Tok ut kontakten, til låsen inne i bilen, den holdt på fortsatt. Tok opp bakluka, å så der, holdt på likedan. Slo igjen luka, etter det har den oppført seg bra. : klø :

 

Men hvem vet, før man vet ordet av det, så er vel bilen våt som ett basseng igjen. : gråter :

 

Til info: kl 0746 ropte min samboer på meg, for å si at alle vinduene på bilen sto oppe. Da hadde det reinet i 8 timer. 3 cm vann under handbrekket, tyder på en del vind også. : bh :: vinke :

 

 

Høres ut som du har en overledning i overgangen fra bilen og inn i bakluke. Riv av gummi-mansjetten og se etter ledninger uten isolasjon. Hadde et lignende problem på en 95 A6. Låste nøklene inne i bilen da jeg slamra igjen bakluka en gang.

 

Litt rart med vinduene men verdt forsøket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da virker ikke vindusheisen heller...... : bh : + at det er jo ikke no varig løsning... :tilber:

Tenkte nå over natta i det minste da, og frem til du får ordna det ;)

 

Må være bedre enn at du har vann opp til vinduskarmen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verkstedmanskapet på vag steinkjer greide biffen. Dørlåsen på førerdør måtte byttes. Stiv pris, men, men, hva gjør man ikke for å ha en tørr bil inni da..: rolleyes

 

Takk for all hjelp, og forslag.:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.