#1 Skrevet November 12, 2005 Det gjelder en 2.2T kode MC som har krøll med ladetrykket. Først og fremst vil jeg derfor spørre, hva er egentlig originalt ladetrykk på denne motoren? Problemet er at bilen lader altfor mye, så mye som 1.5 bar har vært sett på en ladetrykksmåler, med det resultat at intercooleren sa takk for seg i dag. Ny intercooler ble installert i dag, men hva kan være problemet som gjør at den lader så mye? På tomgang har denne motoren 0.5 bar undertrykk. Magnetventilen og intercooleren har blitt byttet mot nye deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 13, 2005 dersom den lader så mye må jernen være mod. mener di skal lade rundt 0,4 bar kutter vel rundt 0,8 bar orginal husker ikke hiddenene helt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 13, 2005 Se etter om staget til vakumklokka på WG kan være justert. Nå er jeg usikker på om tenningen kan justeres manuelt på disse, men feil tenning gir ofte høyt ladetrykk og lite effekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 13, 2005 Det gjelder en 2.2T kode MC som har krøll med ladetrykket. Først og fremst vil jeg derfor spørre, hva er egentlig originalt ladetrykk på denne motoren? Problemet er at bilen lader altfor mye, så mye som 1.5 bar har vært sett på en ladetrykksmåler, med det resultat at intercooleren sa takk for seg i dag. Ny intercooler ble installert i dag, men hva kan være problemet som gjør at den lader så mye? På tomgang har denne motoren 0.5 bar undertrykk. Magnetventilen og intercooleren har blitt byttet mot nye deler. 1,0 er vel atmosfærisk trykk, min ligger på 0,5 på tomgang, og ved fullt pådrag viser måleren opp mot 1,6. Tror originalt ladetrykk skal være mellom 0,39 og 0,45 på MC-motoren (altså at måler viser 1,39-1,45). At måleren da kan vise 1,5 trenger ikke være helt galt.... Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 13, 2005 Jeg er enig i det du sier der, Eivind, i at atmosfærisk trykk er 1,0. Likevel, måleren står jo på null når motoren ikke går. Når da måleren viser 1,5 så vil vel reelt trykk være 2.5 bar? Eller er det jeg som misforstår her? I følge det eier av bilen vet, så skal hjernen på denne være original og ikke tuklet med. Den har en 11B hjerne. Vi tenkte vi skulle forsøke med en hjerne jeg har liggende, men den er en 01B og passer dermed ikke. Wastegaten er åpnet og kontrollert, og en mykere fjær ble installert. Den skal også være skrudd tilbake, så vidt jeg forsto, men jeg er ikke sikker på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 13, 2005 Lillebror`s bil dette ja, vill sak, problemet oppstod egentlig etter eieren før Frode hadde den på verksted... Der hadde de justert på tenningen, eller lign. den går styggfort også naturlig nok, ettersom den lader 1.5 bar, den lader 1.5 etter uoriginal måler, og de tar vel ikke med atmosfærisk de vel: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 13, 2005 0,56 bar er orginalt ladetrykk på MC motoren. Hvis ingenting er tukla med kutter den på 0,6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 15, 2005 sjekk membranet i WG, den var kaputt når jeg kjøpte min 100 tq. Og da er det ikke mye regulering av ladetrykket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 15, 2005 Ved 1 bar på denne motoren så ligger A/f (air/fuel) verdien på 13.5-13.8, noe som er meget magert, tørr ikke å tenke på hva bilen din ligger på ved 1.5 bar, pass på trykket.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 15, 2005 Vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre,men har dere sjekket trykkslangen som går til ecu ? Ettersom den ikke kutter så kan det jo tyde på at den ikke vet at den får ladetrykk... Tom Rune som også kommer opp i 1,3 bar med MC innsprut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...