#1 Skrevet November 13, 2005 Heisann! Gjorde en bestilling fra dioder.no i forrige uke, på strobes og belysning til instrumentpanelet.. Veldig fornøyd med det jeg fikk, og belysningen ble stilig i rød. Så det jeg trenger hjelp til er å finne riktige dioder/pærer til alt annet som skal lyse i bilen.. Greia er det at jeg har kun lys i instrumentene og ingen annen plass. Hadde jo vært kjekt med rød belysning bak varme/viftestyringen osv. Hvilke pærer trenger jeg, og hvilke andre plasser er det lys i en golf? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 13, 2005 Bak varmevelgeren kan du bruke en vanlig rød diode. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 13, 2005 Slike som dette: http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?cPath=24_33&products_id=209&osCsid=a34e1e55e90871137389d2a78b3c602b Eller slike jeg har bak instrumentpanelet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 13, 2005 Nå funker ikke linken din, men en helt ordinær diode. Dioder.no selger de ferdige med motstand slik at du kan koble de rett til 12v. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 13, 2005 jepp, var det jeg linket til, heh.. "5 stk Løse Røde 12V R-LED's 3mm 129.- En 3 mm diode på 60* 1000mCD med integrert motstand, som betyr at du kan koble 12V direkte på dioden uten formotstand. Velegnet til å bygge i kontakter o.l. hvor pærene ikke kan byttes ut med en diodepære." Bare for å sjekke så er det riktig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 14, 2005 Jo, de går nok. På baksiden av varmevelgeren må du ødelegge litt for å få ut den gamle pæra, også bare limer du fast en eller flere dioder i sokkelen. Du får nesten prøve deg litt fram så du får skikkelig lys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...